مدیر منطقه‌ای آب شهری با بیان اینکه خشکسالی مختص ایران نیست، گفت: انتقال تجربیات و تکنولوژی راهکاری برای مقابله با خشکسالی است.

تبادل تجربیات و تکنولوژی راه حلی برای مقابله با خشکسالیبه گزارش خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی چاوشیان مدیر منطقه‌ای آب شهری در حاشیه ششمین نشست شبکه‌ای آسیایی برنامه G-wadi گفت: مرکز منطقه‌ای مدیریت شهری تصمیم به برگزاری همایشی با حضور 14 کشور از سراسر دنیا برای تبادل تجربیات در زمینه‌های مدیریت آب‌های زیرزمینی، نحوه سازگاری، اثرات و مدیریت خشکسالی کرده است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه خشکسالی مختص ایران نیست، گفت: علاوه بر ایران و کشورهای منطقه که به دلیل شرایط آب و هوایی شاهد خشکسالی هستیم در کشورهای شرق آسیا، اروپا و آمریکا نیز با وجود بارندگی‌های مناسب‌تر شاهد عملیاتی کردن برنامه‌هایی برای مقابله با خشکسالی و حفظ سفره‌های زیر زمینی هستیم. 

چاوشیان در ادامه به اهداف برگزاری این همایش اشاره و بیان داشت: در این همایش شرکت کننندگان به تبادل نظر و تجربیات خود پرداخته و مسائل را از جنبه‌های حقوقی، قانونی و فنی بررسی می‌کنند. 

مدیر منطقه ای آب شهری در ادامه به بیان‌ مثال‌هایی در این زمینه پرداخت و گفت: اخیرا در کالیفورنیای آمریکا بحث‌هایی مربوط به خشکسالی و مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی صورت گرفته، بر همین اساس اساتیدی از دانشگاه‌های مطرح کالیفرنیا در این نشست شرکت کرده‌اند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: به طور قطع برگزاری این دسته از همایش‌ها در تصمیم گیری‌های آینده بر روی منابع آب‌های زیرزمینی تاثیرگذار خواهد بود که ما این را با حضور طیف وسیعی از مقامات دولتی در این همایش می‌بینیم. 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار