به مناسبت سالروز 24 خرداد 92؛

روایتی از دستاوردهای دولت در گفت‎وگو با مشاور رسانه‎ای رئیس جمهور

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: بسیاری از دستاوردهای دولت کاملا محسوس می‌باشند که من می‌توانم به کنترل تورم، فراهم سازی زمینه خروج از رکود، بهبود شرایط روابط بین‌المللی و زمینه‌های دیگری که برای بهبود وضعیت کشور ایجاد شده، اشاره کنم.

"محمدرضا صادق" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین دستاوردهای دولت در طول دو سال گذشته را چه می‌دانید، گفت: بسیاری از دستاوردهای دولت کاملا محسوس می‌باشند که من می‌توانم به کنترل تورم، فراهم سازی زمینه خروج از رکود، بهبود شرایط روابط بین‌المللی و زمینه‌های دیگری که برای بهبود وضعیت کشور ایجاد شده، اشاره کنم.

شایان ذکر است رئیس جمهور نیز عصر روز گذشته با ترتیب دادن نشست خبری با عنوان گرامی‎داشت دومین سالروز تشکیل دولت یازدهم، در تشریح دستاوردهای دولت یازدهم در نیمه راه گفت: در 2 سال گذشته بحران بین‌المللی در روابط خارجی، شرایط سخت اقتصادی، شکاف در مسائل اجتماعی و اخلال فضای امنیتی در زمینه مسائل فرهنگی و محیط‌های آموزشی باعث شده بود که بدخواهان تصور کنند با فشارهایی که بر ملت ایران تحمیل می‌کنند، مردم مشارکت آن چنانی پای صندوق‌های آراء نخواهد داشت.

رئیس جمهور تأکید کرد: با راهنمایی مقام معظم رهبری و دعوت همگان به پای صندوق‌های رأی و این که این موضوع حق‌الناس بوده مردم به پای صندوق‌های رأی شتافتند و با حضور 73 درصدی حماسه بزرگی را آفریدند.

دکتر روحانی افزود: 24 خرداد به هیچ دسته و حزبی تعلق ندارد و تبریک آن از آن مردم و مقام معظم رهبری است که به خوبی ملت ایران را به پای صندوق‌های رأی هدایت کردند.

دکتر روحانی در ادامه افزود: در انتخابات 24 خرداد مردم می‌خواستند به آینده بهتر، فضای امن‌تر و شرایط بهتر زندگی برسند و امیدوار باشند. در این جا می‌خواهم به ملت شریف ایران عرض کنم که هیچ تصمیمی در دولت تدبیر و امید اتخاذ نشده مگر این که با صاحب‌نظران در همان حوزه مشورت شده باشد.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: شرایط اقتصادی و سیاسی قبل از انتخابات 92 شرایط بسیار سخت و مهمی بود و هر دولتی روی کار می‌آمد با این شرایط دشوار روبرو می‌شد؛ تورم بیش از 40 درصد، رشد اقتصادی با رقم 6.8- درصد، بازار ارز و کالا در حال تنش ساعتی در جامعه بود، سرمایه‌گذاری‌ها رشد منفی داشت و در شرایطی بی‌نظیر در تاریخ ایران رکود و تورم توأمان بر اقتصاد کشور حاکم شده بود و به این ترتیب دولت با مشکلات عدیده‌ای روبرو بود. در عین حال تلاش دولت تحقق و عمل کردن به وعده‌ها در همه زمینه‌ها بود.

وی سه هدف عمده دولت را نجات اقتصاد، تعامل سازنده با جهان و احیای اخلاق عنوان کرد و گفت: ما می‌خواستیم عزت ملی ما با موقعیت صحیح و درخور ملت در سطح جهانی توأم شود. ما می‌خواستیم روابط با دنیا به گونه‌ای باشد که ایران دیگر به عنوان یک تهدید در منطقه و جهان مطرح نباشد. ما می‌خواستیم روابط بهتر با همسایگان داشته باشیم و بر مبنای برادری، آشتی و عزت با آن‌ها تعامل داشته باشیم. ما می‌خواستیم همه حقوق‌مان را با هم استیفا کنیم و به یک یا چند حق اکتفا نکنیم. ما می‌خواستیم در کنار حفظ حقوق هسته‌ای به بازارهای جهانی هم دسترسی داشته باشیم.

رئیس جمهور همچنین در تشریح سیاست خارجی دولت گفت: ما باب مذاکره جدی و مؤثر را در چارچوب منطق با 1+5 آغاز کردیم. خط قرمزهای ما از ابتدا مشخص بود. لازم است از ملت به خاطر حمایت مستمر  از دولت به ویژه در زمینه مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی تشکر کنم. همچنین از مذاکره کنندگان قوی تیم هسته‌ای و به خصوص آقای دکتر ظریف به عنوان رئیس این تیم تشکر کنم. 

دکتر روحانی با بیان اینکه دو سال پیش هیچ کس لااقل 1+5 و دیگر قدرت‌های غربی و حتی شرقی به داشتن حق غنی‌سازی در خاک ایران اذعان نمی‌کردند، اظهارداشت: امروز هیچ کس در دنیا حتی قدرت‌های بزرگ غربی در این که ایران حق غنی‌سازی در خاک خود را دارد، تردیدی ندارد و هرگز در تأسیسات هسته‌ای نطنز و فوردو بسته نخواهد شد. بزرگ‌ترین دستاورد در زمینه هسته‌ای اذعان غربی‌ها به این حق مسلم است.

رئیس قوه مجریه درباره طرح سلامت نیز گفت: امروز پرداختی مردم در بیمارستان‌ها به 4.5 درصد کاهش پیدا کرد. 9 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند. 11 میلیون نفر از حمایت کالایی برخوردار شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار