مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: 84 مرکز خرید دولتی و خصوصی با ظرفیت ذخیره‌سازی 500 هزار تن در استان برای خرید و نگهداری محصول تولیدی گندمکاران پیش‌بینی شده است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ جمال صالحی گفت: کردستان در شرایط مطلوب کشت و داشت گندم، امکان تولید یک‌ میلیون تن گندم را داراست که امسال به دلیل سرمازدگی و خشکسالی بخش عظیمی از مزارع این استان خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه 93 درصد گندم تولیدی در کردستان به صورت دیم و 7 درصد آبی است، گفت: قروه با 12 هزار و 400 هکتار اراضی آبی رتبه اول تولید گندم آبی در استان را داراست.

 مدیرکل شرکت غله و خدمات بارزگانی کردستان گفت: 84 مرکز خرید دولتی و خصوصی با ظرفیت ذخیره‌سازی 500 هزار تن در استان برای خرید و نگهداری محصول تولیدی گندمکاران پیش‌بینی شده که از این مراکز 70 مرکز از آن اتحادیه شبکه‌های تعاونی و 14 سیلوی دولتی و خصوصی است.

صالحی افزود: 584 هزار هکتار زمین‌های زراعی استان در سال زراعی‌جاری به کشت گندم اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود 360 هزار تن گندم از آن برداشت شود.

وی از آمادگی کامل مراکز خرید و انبارهای نگهداری گندم در استان خبر داد و افزود: ناظران فنی در راستای حمایت از حقوق گندمکاران در مراکز خرید گندم حضور خواهند یافت که گندم تولیدی کشاورزان به قیمت تضمینی یک‌هزار و 155 تومان با 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید خریداری شود.

صالحی گفت: خرید گندم به صورت 100 درصد تضمینی خواهد بود و قیمت توافقی نخواهیم داشت.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بارزگانی استان کردستان در پایان افزود: سطح زیر کشت گندم در استان 532 هزار هکتار است که 500 هزار هکتار آن به گندم دیم و 32 هزار هکتار به کشت گندم آبی اختصاص دارد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.