ساختمان انجمن خوشنویسان سنندج بعد از سه دهه فعالیت با حضور حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی و عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج، استاندار کردستان در این آیین با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر کردستان دارای ظرفیت های بالایی است و باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد گفت: متاسفانه ظرفیت های کردستان در کشور ناشناخته مانده است و باید دولت بیشتر به این امر توجه کند.

عبدالمحمد زاهدی افزود: فرهنگ کردستان فرهنگی غنی است و کردها در تمامی برهه های زمانی حرف های خودشان را به زبان فرهنگ و هنر به جهانیان رسانده اند.

وی با بیان اینکه تلاش های زیادی برای ایجاد این مکان فرهنگی در کردستان انجام شد گفت: هنر کردستان ظرفیت بالایی دارد و با کمک مسوولان می تواند در جایگاه بهتری قرار گیرد.

رییس انجمن خوشنویسان شعبه سنندج نیز در این آیین گفت: انجمن خوشنویسی سنندج در تابستان 1364 راه اندازی شد اما تا کنون مکانی ثابت برای فعالیت هایش نداشته است.

شیدا مردوخی افزود: در 18 ماه گذشته، انجمن خوشنویسان سنندج به دنبال اختصاص چنین مکانی بود که خوشبختانه با کمک شهرداری سنندج و شورای شهر این بنا با مساحت 150 متر در اختیار ما قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: نخستین دوسالانه جشنواره خوشنویسی به زبان کُردی ویژه بزرگداشت میرزا عبدالحمید ملک الکلامی مجد کردستانی مشهور به میرالکتاب در سنندج برگزار می شود.

رییس انجمن خوشنویسان شعبه سنندج افزود: این جشنواره در رشته های خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، خط عربی (ثلث، نسخ، و رقعه و...) و گرایش های نوین خوشنویسی با استفاده از ادبیات و اشعار کُردی تابستان امسال برگزار می شود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: آیین ، فرهنگ ، هنر ، ظرفیت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.