کرمانشاه؛

قیمت زولبیا و بامیه در بازار کرمانشاه اعلام شد

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه نرخ زولبیا و بامیه را برای زولبیا و بامیه درجه یک 8000 تومان و زولبیا و بامیه درجه دو 7000 تومان اعلام کرد.

به گزاش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا ناصری گفت: قیمت هر کیلو زولبیا بامیه بر اساس نوع و درجه آن 8  هزار تومان و 7 هزار تومان است.

وی افزود: سال گذشته قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک 7500 تومان و زولبیا و بامیه درجه دو 7000 تومان بود.

ناصری گفت: درجه زولبیا و بامیه بر اساس کیفیت آن تعیین می‌شود، البته منطقه‌ای هم که مغازه شیرینی‌فروشی در آن واقع شده بر قیمت بی‌تاثیر نیست.

به گفته این مسئول در هر صورت هیچ قنادی حق ندارد زولبیا و بامیه را از 8000 تومان به هر بهانه‌ای گران‌تر بفروشد.

ناصری خاطرنشان کرد: مغازه‌ها موظف به نصب نرخ‌نامه هستند و کارشناسان ما نیز با نظارت بر آنها تعیین می‌کنند که زولبیا و بامیه‌ای که عرضه می‌شود درجه اول است یا دو .

وی افزود: نظارت‌ بر قنادی‌ها در ماه رمضان بر قیمت، کیفیت و بهداشت‌شیرینی تشدید می شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه نیز توصیه کرد: زولبیا و بامیه‌هایی که بیش از حد تیره و یا بیش از حد روشن، نخرید.

بهمن خدادادیان اظهار کرد: از آنجا که مواد تشکیل دهنده زولبیا و بامیه سفیده تخم‌مرغ، ماست و روغن سرخ‌کردنی است و حساسیت بالایی در فاسدشدن دارند، قنادان باید این مواد را از نوع مرغوب و بهداشتی آن تهیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه روغن به کار رفته در تهیه زولبیا و بامیه باید از نوع سرخ کردنی باشد، گفت: این نوع روغن نیز نباید بیش از دو یا حداکثر سه بار در تهیه این مواد غذایی استفاده شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.