کارشناس تغذیه مرکز بهداشت قم گفت مصرف زولبیا و جایگزین مناسبی در وعده سحری نیست.

 به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  از قم؛ علی اکبر حق ویسی گفت: زولبیا و بامیه به خاطر شیرینی بالای آن قند خون را به شدت افزایش می دهد و بعد از دو ساعت انسولین ترشح می شود که قند خون را پایین می آورد و افت قند خون، باعث احساس ضعف، گرسنگی و تشنگی شدیدی به روزه دار می شود.
 
وی ادامه داد: زولبیا و بامیه یکی از شیرینی جات ایرانی ها است که از روغن، آرد و شکر تشکیل شده و سبب چاقی می شود و از این رو افرادی که به دیابت مبتلا هستند و یا چربی خون بالایی دارند از مصرف آن پرهیز نمایند.
 
 
حق ویسی افزود: اگر در پخت این شیرینی خوشمزه به جای استفاده از شکر از عسل، به جای روغن های بی کیفیت و نامناسب صنعتی از روغن کنجد و جای رنگ های مصنوعی از گلاب و زعفران استفاده شود، ارزش غذایی آن بالا خواهد رفت.
 
 
کارشناس مرکز بهداشت قم در پایان علاوه بر توصیه به روزه داران به جای مصرف زولبیا و بامیه مصرف عسل، خرما یا شیره خرما و یا شیره انگور را جایگزین کنند اضافه کرد: اگر مایل به استفاده از این شیرینی هستید زولبیا و بامیه باید عطر و طعم خوب و رنگ روشن داشته باشد و آثار سوخته شده روی آن نباشد و بیش از حد هم خمیر نباشد و هم چنین از دید بهداشتی قابل قبول باشد. همچنین این شیرینی نباید بیش از حد خمیر باشد.
 
انتهای پیام/ ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.