نوعی دیگر از عدالت در تماشاخانه باران اجرا می‌شود

«نوعی عدالت» با نگاه ضد جنگ سعی دارد مسائل جنگ و مظلومیت مردم را در تماشاخانه باران نمایش دهد.

محمدرضا میرحسینی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران  گفت: «نوعی عدالت» از پنجره نقد، ضد جنگ، آدم‌کشی و جنایت‌های جهان را می‌نگرد و سعی دارد مظلومیت‌ها و مسائل جنگ را نمایش دهد.

وی ادامه داد: نمایشنامه خوانی «نوعی عدالت»، مظلومیت افراد و لایه‌هایی از مردم را نشان می‌دهد که درگیر جنگ می‌شوند، بی‌آنکه از آن اطلاعی داشته باشند و چه‌بسا که این افراد عادی و مردم هستند که بیشترین ضرر را می‌دهند و از جان و فرزند و خانواده‌هایشان می‌گذرند.

میرحسینی با اشاره به نقاط مثبت و اوج «نوعی عدالت» عنوان کرد: اجرای این نمایشنامه متعلق به محدوده زمانی و جغرافیایی خاصی نیست و می‌توان آن را به عنوان یک نمایشنامه جهانی در تمام دنیا اجرا کرد و نقطه قوت اصلی نمایشنامه دید و زاویه اقشار مختلف جامعه است و تمام نظرات مختلف مردم در جهان را می‌توان شنید.

وی این نوید را به تماشاگران و مخاطبین خود داد که "نوعی عدالت" یک نمایشنامه خوانی صرف نیست و از المان‌های تصویری، دکور، موسیقی و طراحی‌های قبل از اجرا استفاده می‌کنیم و یک شگفتانه‌ برای تماشاگران خود داریم.

میرحسینی در خصوص هدایت و انتخاب بازیگران اظهار داشت: برای انتخاب بازیگران سعی کردم کسانی را که از قبل آشنایی داشتم و 80 درصد خود نقش هستند را انتخاب کنم، کسانی که نقش بخشی از وجود آنها است، بر همین اساس انتخاب کامران تفتی، لاله صبوری و محمود باقری جزو بهترین انتخاب‌ها بود، چون روحیه و شخصیت اصلی این عزیزان بسیار به کاراکترها نزدیک است.

وی در آخر تاکید کرد: برای اولین بار از صحنه خوان کودک استفاده کردیم که با توجه به سن کمی که دارد توانسته به خوبی از فعالیت خود بربیاید.

گفتنی است؛ نمایشنامه خوانی «نوعی عدالت» به کارگردانی محمدرضا میرحسینی و سمیه قاسمی، تهیه کنندگی افسون شکاری، نویسنده: اف ال لوکاس، ترجمه: سمیه قاسمی و با بازیگری: لاله صبوری، کامران تفتی، مهلا باقری، محمدرضا میرحسینی، سارا بهارلو و میلاد آزاد، موسیقی: مهدی امین لاری و عکس‌های آسمان روشن و احسان جابری در تماشاخانه باران، شنبه در دو سانس 19 و 21 اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار