نمایش «در بارانداز» نوشته باد شولبرگ به کارگردانی امیرکاوه آهنین‌جان در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، امیرکاوه آهنین‌جان از بازیگران جوان و با سابقه که در عرصه تئاتر و تلویزیون حضوری فعال دارد، این بار در مقام کارگردان، نمایش در بارانداز را که برداشتی از فیلم مشهور الیا کازان است آماده اجرا و به روی صحنه می برد. 

بازیگر نمایش دایره گچی قفقازی در گفتگویی به خبرنگار سایت خبری تئاتر گفت: پیش از آنکه دست به کار تولید این نمایش شوم، در تدارک به صحنه بردن نمایش دیگری با عنوان «اتوبوسی به نام هوس» بودم و بنا بود آن را در تالار حافظ به روی صحنه ببرم که با وقفه ای دوساله از طرف مسئول پاسخگویی بنیاد رودکی برای زمان اجرا روبرو شدیم و این اثر مشمول فرسایش در زمان و به قولی برایم بیات شد. بعد از آن تصمیم گرفتم که فیلم «در بارانداز»  اثر مرد بزرگ سینما و تئاتر جهان الیا کازان را داراماتورژِی کرده و به روی صحنه ببرم.
 
بازیگر فیلم ارتفاع پست درباره نگرش خود برای انتخاب و اجرای این اثر گفت: دلیل نخست من برای به صحنه بردن این اثر بن مایه ی بشری این داستان است که تاریخ مصرف ندارد و در هر زمان و دوره ای حرف روز جامعه است. و دلیل دومم انتخاب یک کار متفاوت با شیوه اجرایی منحصر به فرد بود که خوشبختانه این امکان وجود داشت و سریعا دست به کار شدم. لذا فیلمنامه  در بارانداز نوشته «باد شولبرگ» را دراماتورژی و با انجام تغییراتی آن را آماده اجرای صحنه ای نمودم. از اواسط شهریور ماه سال گذشته مراحل اولیه کار انجام شد و با انتشار فراخوان عمومی جذب بازیگر و برگزاری جلسات مصاحبه پروسه انتخاب بازیگران آغاز گردید و تا پایان اسفند همان سال بیشتر گروه بازیگران از بین فعالان جوان و کمتر شناخته شده انتخاب شدند. و در ادامه مراحل تمرین آغاز شد که قدم نخست یک دوره ی سه ماهه ی آموزشی و بخصوص تمرکز حول فضای ایده ی اجرایی نمایش بود.
 
بازیگر نمایش هشتمین سفر سندباد درباره چگونگی پیشرفت این کار کارگاهی و شیوه اجرایی تجربی خود گفت: هدفم معرفی نسل جدیدی از بازیگران جوان به تئاتر و به نوعی ادای دین به استاد عزیزم حمید سمندریان بود. چرا که ایشان هم با شیوه ای مشابه بازیگران جوانی را شناسایی، تعلیم و وارد عرصه هنر بازیگری نمودند که بیشترشان ستاره های حرفه ای و فعال امروز در عرصه های تئاتر، سینما و تلویزیون هستند. با توجه به اینکه در سال گذشته و ایضا امسال از داوران جشن بازیگر خانه تئاتر هستم، از این امکان برای کشف استعداد استفاده میکنم تا به عنوان پلی برای ورود جوانانی که استحقاق حضور در عرصه ی حرفه ای تئاتر را دارند انجام وظیفه کنم. چون متاسفانه خیلی از دوستان و همکاران فراموش کردند که خودشان هم روزی از همین ایستگاه شروع کردند و جوری سالنهای نمایش را قرق کرده اند و اجازه ی حضور دیگران و مخصوصا جوانها رو نمیدهند که گویی تمام فضای نمایش کشور ارث پدر جدشان بوده و هست. و بغیر از شخص خودشان و چند بادمجان دور قاب چین اطرافشان حضور مثبتی را بر نمی تابند.


وی تاکید کرد: تا الان به همراه دوست و برادر همدلم آقای خان احمدی که مسئولیت مجری طرح و تهیه کنندگی این پروژه را به عهده دارند هزینه های قابل توجهی کرده ایم، اما پای این بچه ها و کار ایستاده ایم و این گروه بازیگران بظاهر نیمه حرفه ای که کارشان را در تئاترهای دانشجویی و سالنهای کوچک دیده و مورد داوری قرار داده ایم را گرد هم جمع کرده ایم و ایمان داریم که به زودی چهر های تازه و درخشانی را به عرصه ی نمایش معرفی خواهیم کرد.  
 
بازیگر سریال خاک سرخ در پایان اضافه کرد: طبق برنامه ریزی اعلام شده به ما قرار است این نمایش شهریور و مهرماه 94 در تالار حافط به روی صحنه برود. بخشی از عوامل نمایش عبارتند از: داماتورژ و کارگردان: امیرکاوه آهنین جان، تهیه کننده و مجری طرح : مهدی خان احمدی، منشی صحنه: مریم گرجی پور، طراح گریم: تینا بخشی، طراح لباس: سمانه احمدی، عکاس: ساینا قادری، مهندسی و مشاور طراحی صدا: آیدین الفت و ....



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار