نماینده پارلمان سوریه خواستار آن شد که ایران با اجرایی کردن توافقنامه دفاع مشترک ، نیروی نظامی به سوریه اعزام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه خبری «دی پرس»، أنس الشامی عضو پارلمان سوریه در جلسه پارلمان خواستار اعزام نیروهای ایرانی به سوریه شد و از کابینه کشورش به شدت انتقاد کرد.
الشامی در ویدئویی که به نظر می رسد با تلفن همراه یکی از نمایندگان گرفته شده و به بیرون درز یافته است گفت: سوریه وارد جنگ نیابتی شده است و آمریکا با بقاء نظام به شرط چشم پوشی آن از ایران و حزب الله موافق است.
به نوشته پایگاه دی پرس، نماینده پارلمان سوریه همچنین از متحدان کشورش که فدای طرح مقاومت و پایداری و نقش آنها شده اند، اما همچنان در مرحله «تماشاچی» هستند انتقاد کرد و گفت: «دوست و متحد درباره توافقنامه دفاع مشترک کجاست. اگر این توافقنامه امروز اجرا نشود پس کی اجرا خواهد شد؟»
انس الشامی با بیان اینکه پس از سه دهه از حمایت سوریه از تهران، اکنون ایران باید دین خود را در قبال سوریه ادا کند گفت: «در سه دهه سوریه به جمهوری اسلامی با خون، مال و تجهیزات کمک می کرد و پاسخ به این دین چه زمانی خواهد بود؟ آیا باید به حمایت تدارکاتی و اعزام کارشناسان و حمایت مالی بسنده کنیم؟»
به نوشته این پایگاه خبری، الشامی همچنین از سایر نمایندگان خواست با سخنانش موافقت کنند و از طریق ریاست پارلمان اجرایی شدن توافقنامه دفاع مشترک را از همتایان ایرانی خود در مجلس شورای اسلامی ایران درخواست کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار