قائم مقام دادگستری خراسان شمالی از رسیدگی به بیش از صد هزارپرونده قضایی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بجنورد، سیدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان گفت: در سال 93 صد و هشت هزار و 556 فقره پرونده وارده به دستگاه قضایی انجام شده که 108 هزارو 566 پرونده مختومه شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه شورای حل اختلاف در سال گذشته 37 هزارو 305 فقره پرونده وارد شده خاطر نشان کرد: به 35 هزارو 50 فقره پرونده رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه طلاق به درخواست زوجین در سال گذشته 8/5 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: طللاق توافقی نیز در سال گذشته 7/6 درصد کاهش داشته است.

سیدی همچنین از افزایش 20 درصدی قتل عمد و 15 درصدی قتل غیر عمد سال گذشته در استان خبر داد و افزود: درگیری و مشکلات خانوادگی از مهمترین دلایل قتل در استان بوده است.

قائم مقام دادگستری استان خاطر نشان کرد: اعتماد سازی و جلب رضایت عمومی و رسیدگی به موقع به شکایات در اولویت کاری دستگاه قضا است که از مردم هم انتظار می‌رود قانون را به درستی بشناسند.

یاران دادستان مرکز استان نیز در این نشست با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن ماه رضان با افرادی که در ملا عام تظاهر به روزه خواری می‌کنند به صورت جدی برخورد می شود، اظهار داشت: حفظ اراضی، برخورد با سرشبکه‌های توزیع مواد مخدر و اجرای به موقع احکام از برنامه های اصلی در سال جاری است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: بجنورد ، رسیدگی ، پرونده ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.