دبیرکل کانون یادآوران شهدای هفتم تیر:

حزب جمهوری اسلامی هیچگاه تعطیل یا منحل نشده است/ دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر با رهبر معظم انقلاب

دبیرکل یادآوران شهدای هفتم تیر گفت: خانواده‌های شهدای هفتم تیر به مناسبت فرارسیدن سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ محسن صادقی دبیرکل کانون یادآوران شهدای هفتم تیر در نشست خبری نامگذاری هفته احزاب که امروز(یکشنبه) در دفتر کانون هواداران شهدای هفتم تیر برگزار شد، با اشاره به سی و چهارمین سالگرد شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش اظهار داشت: خانواده‌های شهدای هفتم تیر به مناسبت فرارسیدن سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: ما همچنین دیدارهایی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و روسای سه قوه خواهیم داشت و با آرمانهای شهدای هفتم تیر تجدید میثاق خواهیم کرد.

دبیرکل کانون یادآوران شهدای هفتم تیر اظهار داشت: امسال از احزاب، جمعیت‌ها، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی کشور رسما دعوت کرده‌ایم که در مراسم بزرگداشت شهدای 72 تن شرکت فعال‌تری داشته باشند.

صادقی اظهار داشت: من در مجمع خانه احزاب در وزارت کشور به نمایندگی از کانون یادآوران هفتم تیر شرکت کردم و از حاضران برای گرامیداشت آیت‌الله شهید بهشتی دعوت کردم که این دعوت مورد استقبال همه احزاب، جمعیت‌ها و تشکلها واقع شد؛ البته در گذشته سابقه چنین پیشنهادی وجود داشته اما در حال حاضر این پیشنهاد جدی تر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حزب جمهوری اسلامی یک هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در 29 بهمن 1357 اعلام موجودیت کرد،افزود: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، شهید باهنر، شهید بهشتی و همچنین جمعی دیگر از هم‌فکران آنان که غالباً از اعضای شورای انقلاب و از یاران نزدیک امام (ره) بودند احساس کردند که باید حزب فراگیری برای هماهنگی نیروهای خط امام (ره) در کشور تشکیل دهند.

دبیرکل کانون یادآوران هفتم تیر بیان کرد: دفاتر حزب جمهوری اسلامی به عنوان حزبی فراگیر در شهرستان‌ها فعال شد و کسانی که به نظام و امام (ره) معتقد بودند به این حزب محلق شدند.

صادقی با بیان اینکه روحیه جاذبه‌ای‌، یکی از صفات بارز شهید بهشتی بود، افزود: این شهید بزرگوار با رفتار و اخلاق حسنه‌‌اش تمام گرایش‌های مختلف را جذب می‌کردند.

صادقی با تأکید بر اینکه حزب جمهوری اسلامی هیچگاه تعطیل و یا منحل نشده است، ادامه داد: حزب جمهوری اسلامی کماکان وجود دارد ولی در حال حاضر فعالیتی در این حزب صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه مقرر شده که دبیرخانه هفته احزاب تشکیل شود، اضافه کرد: بنا داریم از روز بعد از مراسم‌ امسال بزرگداشت هفتم تیر، فعالیت‌های این دبیرخانه را به صورت جدی شکل داده و پیگیری کنیم همچنین سمینارهای علمی در این زمینه برگزار خواهیم کرد و سال آینده نیز در یکی از دانشگاه‌های تهران همایشی با محوریت تحزب خواهیم داشت.

دبیرکل کانون یادآوران هفتم تیر در تشریح برنامه‌های بزرگداشت حزب جمهوری اسلامی و شهدای هفتم تیر گفت: ما بنا داریم بزرگداشت واقعه هفتم تیر را با حضور دبیران کل و اعضای احزاب و تشکل‌های سیاسی در قطعه 72 تن بهشت زهرا(س) تهران با ادای احترام به این شهدو تجدید میثاق با امام خمینی(ره) برگزار کنیم.

صادقی در پایان با بیان اینکه ما در این هفته با  روسای سه قوه، آیت الله هاشمی رفسنجانی و سیدحسن خمینی دیدار خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم قدم‌های ما در راه اعتلای اسلام و همچنین برای شناساندن راه شهدا و امام (ره) باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار