حق‌شناس در نشست خبری:

امیدوارم روز شهادت دکتر بهشتی به عنوان روز و هفته احزاب نامگذاری شود

عضو حزب اعتماد ملی گفت: امیدواریم بتوانیم روز شهادت دکتر بهشتی را به عنوان روز و هفته احزاب نام‌گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران محمدجواد حق‌شناس عضو حزب اعتماد ملی در نشست خبری تشریح برنامه‌های گرامیداشت شهدای هفتم تیر و حزب جمهوری اسلامی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه شهید بهشتی بزرگمردی از تبار اندیشمندان، مدیران و تئوری‌پردازان جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: اندیشه‌ها و رفتارهای سیاسی‌ شهید بهشتی با وجود عمر کوتاهی که این شهید بزرگوار بعد از انقلاب اسلامی داشت، تا امروز همچنان اثربخش بوده است.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین دستاورد شهید دکتر بهشتی اداره مدبرانه و مدیرانه مجلس خبرگان در شکل‌گیری قانون اساسی بوده است که امروز به عنوان سند ملی شناسایی می‌شود.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه شهید بهشتی دارای دو وجه شخصیتی متمایز بوده است، تصریح کرد: شهید بهشتی در روزی که به شهادت رسید به عنوان رئیس قوه قضاییه و شورای عالی قضایی و همچنین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی قرار داشت و در محل حزب که گفته بود "حزب معبد من است" به شهادت رسید.

حق‌شناس اظهار داشت: 34 سال است که بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی به برگزاری بزرگداشت آیت‌الله بهشتی پرداخته و به عنوان روز قضایی و هفته قضایی بزرگداشتی را برگزار کرده‌است اما هیچگاه در این سال‌ها سازوکاری که باید شکل می‌گرفت تا احزاب در جهت پیشبرد اهداف جامعه و حدفاصل جامعه و حکومت قرار بگیرند، شکل نگرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: شاید تعطیلی حزب جمهوری اسلامی، نگاه‌های محدود و در حد برگزاری گرامیداشت شهید بهشتی و خانواده شهیدان هفتم تیر باعث این امر شد که البته نگاه شخصی هم به این مسئله دامن زد.

عضو حزب اعتماد ملی در پایان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را با عنوان "دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی" نامگذاری کرده اند، گفت: دیدگاه‌های مردم می‌تواند بهترین ارتباط را در جامعه برقرار کند لذا امیدواریم در سال‌های آینده ایام بزرگداشت شهید آیت‌الله بهشتی به عنوان روز و هفته احزاب در نظر گرفته و نامگذاری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار