صباغ در نشست خبری تشریح کرد؛

برنامه‌های ستاد بزرگداشت مراسم هفتم تیر 94 / راه شهید بهشتی، راه امام(ره) بود

رئیس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر برنامه‌های این ستاد برای سالروز واقعه خونین هفتم تیر در سال 94 را تشریح کرد.

برنامه‌های ستاد بزرگداشت مراسم هفتم تیر 94 / راه شهید بهشتی، راه امام(ره) بودبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محسن صباغ رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) برگزار شد، در تشریح مراسم درنظر گرفته شده برای بزرگداشت 11 خاطره شهدای هفت تیر اظهارداشت: مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در تهران به مدت 3روز در مشهد شهیدان از روز جمعه 5 تیر تا یکشنبه 7 تیر ماه از ساعت 18 تا 20 برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این مراسم خانواده‌های شهیدان و جانبازان فاجعه و یاران شهید آیت‌الله بهشتی و به خاطره‌گویی و همچنین مسئولان و شخصیت‌های نظام به سخنرانی خواهند پرداخت. انجام خواهد شد.

صباغ گفت: سخنران روز اول مراسم، حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولایت فقیه در سپاه پاسداران، سخنران روز دوم حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه و سخنران روز سوم دکتر حسن رحیم پور ازغدی خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین عصر روز پنجشنبه 4 تیرماه مراسم ویژه نثار گل با حضور  امت قدرشناس و انقلابی و خانواده‌های معظم شهدا  از ساعت 17 تا 18:30 در قطعه 72 تن بهشت زهرا(س) تهران برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر افزود: از مراسم دیگر به مناسبت بزرگداشت شهدای هفتم تیر، سخنرانی مسئولان و جانبازان این واقعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران و سراسر کشور خواهد بود.

صباغ افزود: همچنین در این ایام، نشست‌ها و همایش‌هایی با موضوع آشنایی با اندیشه‌های علمی، اقتصادی و سیاسی شهیدبهشتی در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گفته صباغ، خانواده‌های شهدا و جانبازان نیز روز شنبه 6 تیرماه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

صباغ گفت: مسئولیت برگزاری مراسم رسمی بزرگداشت واقعه هفتم تیر در طول سال و در سراسر کشور فقط بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.


رئیس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به واقعه هفتم تیر 1360 و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی اظهار داشت: تحلیل دشمنان این بود که در آن برهه حساس بر اثر ترور مسئولان عالیرتبه، اوضاع کشور به هم می‌ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت ولی به کوری چشم دشمنان، انقلاب ما پایدارتر شده و هیچگونه تزلزلی در ارکان نظام به وجود نیامد، حضرت امام (ره) بلافاصله رئیس قوه قضاییه را مشخص کردند و با حضور مجروحان فاجعه، زنگ مجلس به صدا در آمد و دولت با انتصاب سرپرستان وزارتخانه‌ها به کار خود ادامه داد.

صباغ با بیان اینکه شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش اگر چه تلخ بود اما مظلومیت و حقانیت راه شهیدان را به همه ثابت کرد، اظهارداشت: این واقعه، نقش شهید بهشتی و یارانش را در پی‌ریزی شالوده بنای مستحکم انقلاب اسلامی بیش از پیش جلوه داد.

وی با بیان اینکه راه شهید بهشتی، راه امام(ره) و پیروی از خط مشی روشن امام(ره) بود، خاطرنشان کرد: این راه، همان راهی است که امروز رهروان و شیفتگان بیشماری را نه تنها در این خطه بلکه در کل جهان به خود اختصاص داده است.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر با بیان اینکه فاجعه هفتم تیر، تولد دوباره شهید آیت‌الله بهشتی بود، گفت: از همین واقعه است که نقش ارزنده و موقعیت والای شهید بهشتی در پیروزی و تثبیت انقلاب نمایان شد، چرا که اگر گروهی از مردم تا آن روز با تردید و دودلی به منافقین می‌نگریستند، پس از شهادت دکتر بهشتی و یارانش به ماهیت آنان پی برده و نفرت عمومی از آنان شدت گرفته و پرونده حیات ننگین سیاسیشان برای همیشه مختومه شد.

صباغ تصریح کرد: بی تردید به ثمر نشستن و شکوفایی انقلاب اسلامی در سراسر جهان نتیجه حقانیت، تفکر و خونهای به ناحق ریخته شده فرزندان این مرز و بوم به ویژه شهدای فاجعه دلخراش هفتم تیر سال 60 است.

به گفته صباغ، امروز پس از گذشت 34 سال از آن فاجعه دردناک شاهدیم که مردم هشیارتر، آگاه‌تر، مصمم‌تر و تحت لوای پرچم ولایت در حفظ نظام مقدس اسلامی و دستاوردهای انقلاب کوشا هستند.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر افزود: امروز وظیفه تک تک ماست که برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و صیانت از آرمان‌ها و اهداف انقلاب و شهیدان، نسل جوان را با واقعیت‌هایی که رخ داده است آشنا کنیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: موفقیتهایی که در سال‌های اخیر خصوصا در زمینه فناوری هسته‌ای با وجود محاصره شدید اقتصادی غرب نصیب ملت ایران اسلامی شده است، نشانه اراده ملتی است که برای رسیدن به قله‌های پیشرفت علمی از جان و مال خود گذشته و با عزم ملی هر ناممکنی را ممکن ساخته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار