معاون توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي خوزستان، از احداث دو مجتمع گاوميش داري با ظرفيت يک هزار راس در شوش خبر داد.

   به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اهواز؛ محمد مشکورزاده ، مجتمع هاي فعال دامپروري را در خوزستان 21 واحد عنوان کرد و افزود: اين واحدها شامل 41هزار و 900 راس پرواربندي گوساله، يک هزار و 265 راس پرواربندي بره و يک هزارو 850 راس گاوشيري و 650 راس گاوميش است.

وي بیان داشت : از مجموع واحدها دو واحد مختص گاوشيري و سه واحد پرواربندي بره و بقيه به پرواربندي گوساله اختصاص دارد.

مشکورزاده با تاکيد بر برنامه ريزي براي توسعه واحدهاي بزرگ دامپروري اضافه کرد: در همين راستا دو مجمتع گاوميش داري در شوش با ظرفيت يک هزار راس در حال احداث است.

وي با اشاره به مشکل کمبود اعتبار، افزود: در صورت تامين اعتبار اين واحدها در دوسال آينده به بهره برداري مي رسد.

مشکورزاده اظهار کرد: در صورتي که توليد شير در خوزستان به 800 هزار تن و گوشت قرمز به 70 هزار تن برسد نياز اين استان مرتفع مي شود اين در حاليست که هم اکنون توليد شير در خوزستان 535 هزار تن و گوشت قرمز 69 هزار تن است.

این مقام مسئول  افزود: با اين ميزان توليد شير و گوشت قرمز، تقريبا نياز خوزستان تامين شده و در توليد شير با وجودي که موازنه منفي است اما با توجه به تقاضاي استان همين مقدار نيز کافي است.

معاون جهاد کشاورزي خوزستان همچنين با اشاره به جوجه ريزي سه ميليون و 700 هزار قطعه در اواخر ارديبهشت، گفت: شش هزار و 250 تن مرغ در ابتداي ماه مبارک رمضان توليد و توزيع شده است.

روزانه يک هزار و 200 راس دام سبک در اهواز کشتار مي شود که نيمي از کشتار خوزستان است. همچنين به طور متوسط روزانه 200 تن گوشت مرغ آماده پخت وارد بازار مي شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.