دبیر ستاد توسعه و فناوری‌های نرم و هویت ساز:

آیین نامه تشخیص صلاحیت شرکت دانش بنیان علوم انسانی در مراحل تدوین است

دبیر ستاد توسعه و فناوری‌های نرم هویت ساز گفت: آیین نامه تشخیص صلاحیت شرکت دانش بنیان علوم انسانی آغاز شده و در مراحل تدوین است.

سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تدوین آیین نامه تشخیص صلاحیت شرکت دانش بنیان علوم انسانی اظهار کرد: آیین نامه موجود ستاد توسعه فناوری‌ بخشی از حوزه‌ها را پوشش می‌دهد و بخشی از آن‌ها را پوشش نمی‌دهد. بنابراین در این راستا آیین نامه تشخیص صلاحیت علوم انسانی در حال تدوین شدن است.

وی در ادامه افزود: یکی از ماموریت‌های اساسی، تجاری سازی علوم انسانی است که متناسب با این ماموریت آیین نامه شرکت‌های علوم انسانی نیز تدوین می‌شود که در دستور کار قرار گرفته است.

نیری با اشاره به زیر شاخه‌های علوم انسانی با دید تجاری سازی که در ایران مشخص شده‌اند خاطر نشان کرد: اکنون در حال تدوین زیر شاخه‌های علوم انسانی با دیدی تجاری سازی هستیم و این کار با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز تصریح کرد: آیین نامه موجود موضوع جدیدی است که مورد سئوال قرار گرفته که علوم انسانی به چه صورت تجاری سازی می‌شود و  این کار نیاز به همفکری نخبگان و مخترعان دارد.

وی در پایان عنوان کرد: باید با دیدگاه علوم انسانی آیین نامه تشخیص صلاحیت شرکت دانش بنیان تدوین شود که این کار را به زودی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز می‌کنیم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار