سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش‌بنیان خبر داد

اصلاح و بهبود فرآیندهای ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان

سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش‌بنیان گفت: کار گروه شرکتهای دانش بنیان با ارائه دستورالعمل و اصلاح و بهبود فرآیندهای ارزیابی شرکتهای دانش بنیان اقدام جدیدی را در این خصوص انجام می‌دهد.

محمد صاحبکار سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: کار گروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اصلاح و بهبود فرآیندهای ارزیابی شرکتهای دانش بنیان را در نظر داشته است و هر ساله ویرایش جدیدی از آئین نامه و دستورالعمل‌ها را ارائه می دهد. 

وی در ادامه افزود: مهمترین اصلاحاتی که در ویرایش جدید آئین نامه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته عبارت است از دانش فنی و نوآوری فناورانه، اصلاح معیارهای ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، اصلاح معیارهای ارزیابی شرکت‌های صنعتی با هدف تشویق این نوع شرکتها به استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی است. 

صاحبکار با اشاره به فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: کالاها و خدمات دانش‌بنیان باید دارای پیچیدگی فنی بوده و تولید آن نیاز به تحقیق و توسعه هدفمند توسط یک تیم فنی را دارد. 

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: با توجه به لزوم تامین نیازهای کشور به خصوص در شرایط تحریم کالا و خدماتی که به دلیل تحریم‌های بین المللی به آن‌ها نیاز حیاتی وجود دارد به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و به فهرست کالا و خدمات دانش‌بنیان افزوده شده‌اند. 

وی در پایان عنوان کرد: روند اصلاحی و تکاملی در فرآیندهای اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان همچنان از سوی دبیرخانه کار گروه دنبال می‌شود و از نظرات و پیشنهادهای شرکت‌ها و دستگاه‌ها در این زمینه استقبال خواهد شد. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار