تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند، در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

 برگزاری پنجاه و پنجمین نشست باشگاه نجوم در مرکز ستاره‌شناسی

امیرحسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران در منطقه یک در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: پنجاه و پنجمین نشست علمی باشگاه نجوم با حضور جمعی از اساتید، منجمان جوان و نوجوان و آماتور کشور در تالار کهکشان مرکز ستاره‌شناسی برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: سخنرانی ویژه با موضوع طراحی از اجرام آسمانی توسط احمد کریمی از منجمان آماتور با سابقه ارائه و دومین سخنرانی با موضوع رویت هلال ماه‌های رمضان و شوال توسط علی ابراهیمی‌سراجی از منجمان آماتور اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: پخش کلیپ نجومی، پرسش و پاسخ علمی، برگزاری مسابقه و اهدای جایزه به نفرات برتر از دیگر برنامه‌های نشست علمی است و نشست‌های علمی باشگاه مرکز ستاره‌شناسی تهران در اولین چهارشنبه هر ماه برای عموم به صورت رایگان برگزار می‌شود.

حذف زوائد فیزیکی و ساماندهی تابلوهای فرسوده در منطقه 6

مهرشاد الله وردی شهردار ناحیه پنج منطقه 6 در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،اظهار کرد: با همکاری اداره زیبا سازی ناحیه اقدام به حذف زوائد فیزیکی به صورت راسته ای در محورهای اصلی این ناحیه از جمله خیابان ولیعصر کرده ایم.

وی در خصوص ساماندهی تابلوهای فرسوده در این ناحیه گفت: در جهت ساماندهی و بهبود کیفیت بصری در این محدوده تابلوهای بدون مجوز و یا تابلوهایی که از شکل اولیه خود خارج شده است در مرحله اول به صاحبان آنها اخطار داده شده و در صورت عدم توجه به نوسازی تابلوها در مرحله دوم حذف زوائد به طور کامل انجام می‌شود. 


الله وردی ادامه داد: رنگ آمیزی جداول، پاکسازی پوستر، برچسب، شعار نویسی و استفاده از مواد پوشاننده به منظور رنگ آمیزی جداول از دیگر اقدامات اداره زیبا سازی این ناحیه است. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

 معابر منتهی به مساجد منطقه 11 بازسازی می شود

محمد علی شاه حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و آماده‌سازی شعاع اطراف مساجد برنامه ها و تدابیر در دست اجرای معاونت فنی و عمرانی منطقه 11 قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود مساجد شیشه، جامع جمهوری، سجاد، منشور ولی عصر در ناحیه یک افزود: اقدامات در دست اجرا در این مساجد شامل مرمت پیاده‌رو 12 متر مربع، لکه گیری آسفالت 93 متر مربع ، لکه‌گیری آسفالت 93 متر مربع، همسطح سازی دریچه، اجرای باغچه و رفع زواید فیزیکی است.

شاه حسینی ادامه داد: در مسجد دارالسلام، مسجد موسی‌بن جعفر، حیدری، حاج استاد حسن، اعظم، مظهری، عیسی خانی وزیری، احمدیه، محمدیه، همت آباد اقدامات مرمت پیاده‌رو 38 متر مربع ، جمع‌آوری زوائد فیزیکی ، مرمت شندال انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 در خصوص اقدامات انجام شده در مساجد ناحیه 3 اظهار داشت: در معابر مساجد میثم، ولیعصر، امام باقری، توتون چی، دیانت، سید الشهدا، امام رضا، شامل مرمت پیاده‌رو 5 متر مربع، مرمت جدول دور باغچه 15.5 متر طول، لکه گیری آسفالت 49 متر مربع و حذف زوائدفیزیکی انجام شده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار