یک نماینده موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور مشاوران سیاسی در این وزارتخانه به جای افراد کارآمد این وزارتخانه را به ستاد انتخاباتی تبدیل کرده است.

مشاوران سیاسی، وزارت آموزش و پرورش را به ستاد انتخاباتی تبدیل کرده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 3تیرماه) مجلس در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در 25 خرداد 93 یعنی حدود یک سال پیش نوشته و تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد ولی بنا به دلایلی امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: علی اصغر فانی را فردی پاکدست و متدین توصیف کرد و در عین حال گفت: دلیل استیضاح ما عملکرد وزیر در حوزه مدیریتی است.

این نماینده موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این جلسه برای توضیح خواستن از وزیر است که در نهایت تصمیم‌گیری خواهد شد وهمه تلاش ما این بود که استیضاح صورت نگیرد و مشکلات قبل از استیضاح حل و فصل شود و امروز نیز از این اقدام خوشحال نیستیم اما پس از صحبت‌های فراوان با وزیر و عدم حل مشکلات فرهنگیان متن این طرح را آماده و ارائه کردیم. 

موسوی‌نژاد تاکید کرد: عدم اقدام لازم برای اجرایی شدن سند بنیادین آموزش و پرورش علی‌رغم اعلام در برنامه پیشنهادی وزیر برای رای اعتماد جزء یکی از دلایل این استیضاح است؛ عدم رویکرد جدی و برنامه‌محور به دانشگاه فرهنگیان را دلیل استیضاح این وزیر است،همچنین باید گفت که انتصاب مدیران بازنشسته و ناکارآمد در سطوح ستادی وزارتخانه با رویکرد سیاسی و جناحی مشکلات متعددی را در این حوزه به وجود آورده است. 

نماینده مردم دشتستان گفت: عدم نظارت بر استفاده از منابع صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان را از دیگر مشکلات وزارت آموزش و پرورش دانست است.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز توجه جدی به جذب نیروهای کارآمد در وزارتخانه آموزش و پرورش مشاهده نمی‌شود.

موسوی‌نژاد بیان داشت: عدم به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تسهیل برنامه‌های موجود و عدم اجرای مصوبات قانونی مجلس از دیگر دلایل موافقت با استیضاح است، امروز شاهد عدم توجه به استعدادهای درخشان در آموزش و پرورش هستیم که باید برای آن فکری کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیمه طلایی فرهنگیان گفت: این بیمه فقط برای دلخوش کردن معلمان است و اقدامی نیست که مشکلات فرهنگیان را حل کند. 

این نماینده موافق استیضاح فانی در پایان پاداش بازنشستگی فرهنگیان را سلیقه‌ای دانست و خاطر نشان کرد: حضور مشاوران سیاسی در این وزارتخانه به جای افراد کارآمد این وزارتخانه را به ستاد انتخاباتی تبدیل کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی خسته از بی عدالتی وتبعیض
۱۲:۱۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
یادتان باشد اول مهر نزدیک است مهر رابا مهربانی با فرهنگیان شروع کنیم
آخرین اخبار