کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

جایگاه خاص کارآفرینی و تولید در نظام اقتصاد مقاومتی

کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت باید مردم را درگیر مسائل اقتصادی کند، مردم دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به دولت دارند زیرا مردم عموماً درگیر موضوع اقتصادی نیستند.

به گزارش حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب موسوی کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: دولت باید زمینه‌ای را مهیا کند تا مردم وارد بازار کار و سرمایه شوند، اساساً یکی از وظایف دولت کارآفرینی است و زمینه را باید فراهم کند.

وی با تاکید بر اهمیت کارآفرینی گفت: در اقتصاد مقاومتی جایگاه خاصی برای تولید قائل هستیم زیرا می‌خواهیم امنیت اقتصادی فضای حتی بعد از تحریم داشته باشیم و هرچه بیشتر کارآفرینی را ایجاد کنیم، تولید نیز افزایش می‌یابد.

این پژوهشگر اضافه کرد: بارها تاکید کرده‌ام که هدف اقتصاد ما نباید اشتغال و تحریم باشد، زیرا اینها کوتاه مدت هستند و اگر اقتصاد مقاومتی اجرا شود همه اینها را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دولت نسبت به مسئله کارآفرینی چند مسئولیت مهم و خطیر دارد، اظهار داشت: اولین موضوع زمینه سازی فضا برای سرمایه‌گذاری است. زمینه برای سرمایه‌گذاری تسهیل شود و این بدان معنا نیست که حتماً مقدار زیادی پول داشته باشیم.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: موضوع دوم این است که دولت مردم را درک کند و در میان آنها حضور داشته باشد، حداقل مدیران میانی و بالا ارتباطشان را با مردم حفظ کنند که یکی از این راه‌ها ارتبا با دانشگاه‌هاست.

وی  با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی ما یکپارچه نیست، پیشنهاد کرد در کارگروه‌های اختصاصی به حرف واحد برسیم و دولت باید در این حوزه حمایت کند که گاهی حمایت‌ها معنوی است.

کارشناس بازارهای سرمایه به اهمیت هم دلی و هم زبانی اشاره کرد و گفت: چه در 
بخش اقتصادی و چه در دیگر بخش‌های جامعه موضوع هم‌دلی و هم زبانی جایگاه خودش را دارد و هیچ سیاستی را سراغ نداریم که دولت و ملت بخواهند بدون مشارکت هم انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: نکته اصلی جامع بودن این سیاست است و مفهوم هم دلی و هم زبانی بدین معنی نیست که بخواهد مسئولیت بخشی از جامعه را حذف کند یعنی نه ملت احساس کند که مسئولیتی ندارد و نه دولت.

موسوی گفت: نباید جایگاه رسانه را نادیده گرفت و آن را بی مسئولیت دانست، زیرا رابطی بین مردم و دولت است و ارتباط تنگاتنگی می‌تواند داشته باشد.

این پژوهشگر اقتصادی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک نسخه‌ای برای شرایط بحرانی کشور در زمینه اقتصادی است تا کشور بتواند به آن مسیری که می‌خواهد برود و باید حداقل وابستگی‌ها را به خارج داشته باشیم.

وی به موضوع تولید اشاره کرد و گفت: باید شرایط را در تولید در نظر بگیریم و نمی‌توان به عنوان مثال در یک شهر خشک هندوانه تولید کرد، زیرا آب زیادی را می‌طلبد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار