رئیس شواری عالی نظام پرستاری گفت: ما از ابتدا با پرداخت کارانه‌ی پرستاری به شیوه‌ی مبتنی بر عملکرد مخالف بودیم زیرا اجرایی شدن این طرح باعث نارضایتی پرستاران می‌شود که این امر به هیچ وجه به سود نظام سلامت کشور نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بر خلاف قول و قرارهای وزارت بهداشت در رابطه با افزایش 2/5 تا 3 برابری حقوق پرستاران از طریق طرح مبتنی بر  عملکرد می توان گفت اجرایی شدن این طرح باعث نارضایتی پرستاران می‌شود که این امر به هیچ وجه به سود نظام سلامت کشور نیست.

یعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر برخی پرستاران از طرح نظام پرداخت گلایه دارند ولی باید گفت طبق بررسی‌های جدید که روی این طرح انجام شده قرار است نظام پرداخت پرستاران مبتنی بر عملکرد باشد به این معنی که هر چه عملکرد این قشر بیشتر و با کیفیت تر باشد میزان دریافتی آنها نیز بیشتر خواهد بود.

وی افزود: ما از ابتدا با پرداخت کارنه‌ی پرستاری به شیوه‌ی مبتنی بر عملکرد مخالف بودیم زیرا عدالت در پرداخت پرستاران منتج به نتیجه نمی‌شود و فرمول این طرح ایرادات فراوانی دارد که عملا هم ثابت شده است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: طرح مبتنی بر عملکرد در واقع جایگزین طرح کارانه می شود و طبق آن خدمات پرستاری باید توسط ابزارهای نظارتی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

جعفری ادامه داد: در این طرح باید یک تجدید نظر کلی اعمال شود البته وزارت بهداشت قول داده بود که بعد از گذشت7 ماه ایرادات طرح را برطرف کند که این اتفاق رخ نداد.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال اضافه کاری پرستاران در این طرح بر پرداخت‌ها اثر گذاشت و پرداختی پرستاران دیگر مانند سابق نبود.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری در پایان خاطر نشان کرد: این طرح به طور کلی باید باز بینی شود و فرمول‌ها تغییر داده شود و اجرای این کار مستقیماً بر عهده‌ی وزارت بهداشت است زیرا سازمان نظام پرستاری از عوامل اجرایی محسوب نمی‌شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار