رییس کارگروه ذخایر ژنتیکی و زیستی معاونت علمی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی گام بزرگی در جهت شکوفایی و توسعه علوم زیست فناوری که مبتنی بر ذخایر زیست بومی کشور است انجام داده است.

جواد مظفری رییس کارگروه ذخایر ژنتیکی و زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهارکرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با تهیه پیش‌نویس اساس‌نامه مرکز ملی مدیریت ذخایر ژنتیکی گام بزرگی در جهت شکوفایی و توسعه علوم زیستی و زیست فناوری که مبتنی بر ذخایر ژنتیکی بومی کشور است برداشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: تصویب لایحه حفاظت از ذخایر ژنتیکی فرصت دوباره‌ای برای صیانت و بهره‌برداری است که دولت باید آن را ازدست ندهد.

مظفری خاطر نشان کرد: ایجاد یک نهاد ملی برای مدیریت کردن صحیح ذخایر منجر به استفاده درست و هدر رفتن این ثروت ملی توسط بیگانگان که ثروت ملی و عظیم و گنجینه‌ای با ارزش برای کشور است جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: مجلس باید با تصویب سریع لایحه حفاظت و بهره‌برداری از ذخایر ژنتیکی فرصت به دست آمده برای بهره‌برداری و صیانت از این ثروت ملی را از دست ندهد.

رییس کارگروه ذخایر ژنتیکی و زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی خاطرنشان کرد: کارگروه ذخایر زیستی و ژنتیکی که به موجب قانون ایجاد شده سال گذشته دو اقدام اساسی در خصوص مدیریت و صیانت از ذخایر عظیم ژنتیکی برای حفاظت و بهره‌برداری از ذخایر ژنتیکی انجام داد.

وی در ادامه افزود: سال گذشته ستاد راهبردی نقشه جامع کشور به منظور هماهنگی و مدیریت یکپارچه ذخایر ژنتیکی یک مرکز جامع و ملی برای مدیریت ذخایر ژنتیکی تصویب کرد و ایجاد شد که تهیه اساس‌نامه آن بر عهده این کارگروه است.

مظفری بیان کرد: پیش‌نویس موردنظر طی جلسات متعدد و مذاکرات بین دستگاه در کارگروه تدوین شد و برای تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی به دبیرخانه این شورا و ستاد راهبردی کشور ارایه شد. و ستاد راهبردی با تغییراتی که در اساس‌نامه مرکز مدیریت ذخایر ژنتیکی تصویب کرد در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار