یک اپتومتریست گفت: استفاده از لوازم آرایشی غیر استاندارد عوارضی همچون تورم و قرمزی، التهاب شدید ملتحمه چشم و درماتیت را افزایش می‌دهد.

محمد کی‌پور اپتومتریست در خصوص استفاده از انواع لوازم آرایشی چشمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: این دسته از لوازم آرایشی باید در قسمت‌هایی از مژه‌ها که دور از چشم‌ها قرار گرفته‌اند استفاده شود. 

وی ادامه داد: در صورتی که افراد سابقه‌ی هر گونه آلرژی و حساسیت نسبت به لوازم آرایشی چشمی را داشته باشند باید در این زمینه به صورت کاملا محتاتانه و با مشورت پزشک اقدام کنند.

همچنین باید دقت کافی در زمینه‌ی تاریخ انقضای محصولات آرایشی را داشته باشند چرا که در غیر این صورت احتمال بروز حساسیت و عفونت ناشی از استفاده از این دسته از لوازم آرایشی که تاریخ انقضای آنها به اتمام رسیده افزایش خواهد یافت. 

این اپتومتریست تصریح کرد: ترشحات مداوم، تورم پلک‌ها،‌ التهاب شدید ملتحمه چشم و درماتیت، ریزش مژه‌ها و پوسته پوسته شدن پلک‌ها از جمله عوارضی هستند که در پی استفاده از لوازم آرایشی تقلبی و یا تاریخ مصرف گذشته ممکن است در فرد بروز پیدا کنند. 

کی‌پور با اشاره به تتوی دائم پشت پلک‌ها تاکید کرد: افرادی که تمایل به تتوی دائم خط چشم دارند ابتدا باید در خصوص مواد قابل استفاده توسط آرایشگر اطمینان حاصل نمایند تا از خطرهای احتمالی جلوگیری به عمل آید. 

وی با بیان این مطلب که برخی افراد بدون پاک کردن و شستن آرایش چشم‌ها به خواب می‌روند اظهار کرد: عدم پاک کردن کامل لوازم آرایشی چشمی در نهایت باعث احتباس و تجمع باکتری‌ها و ذرات آلرژی زا و همچنین تحرک نواحی پلک و ملتحمه‌ای در افراد می‌گردد.

این اپتومتریست خاطر نشان کرد: در صورت بروز هر گونه علامت هشدار دهنده در بازه زمانی یک الی دو هفته فرد باید به پزشک مربوطه مراجعه نماید. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.