معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی از اختصاص 25 هزار تومان سرانه دانشجویی به این معاونت خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد دادکان معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری امروز خود که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: معاونت ورزش دانشگاه آزاد نزدیک به 21 ماه است که تشکیل شده و معاونت جوانی است. چرا که قبل از این به عنوان اداره کل تربیت بدنی فعالیت داشت. 

وی افزود: این معاونت در دو بخش ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و همچنین بخش دانشجویی در حال فعالیت است که اهمیت بخش دانشجویی برای ما بیشتر است چرا که دانشگاه آزاد بیش از 1 میلیون و 700 هزار دانشجو دارد و 4 میلیون فارغ‌التحصیل که اگر بتوانند وارد به ورزش شوند موفقیت بزرگی کسب شده است. 

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته 20 تیم ورزشی در رشته‌های مختلف در بخش خواهران و برادران داشته که 10 تیم آن قهرمان لیگ حرفه‌ای شده و 6 تیم به مقام دوم و سه تیم مقام سوم و یک تیم مقام چهارم را کسب کرده است. 

معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای ارتقای ورزش حرفه‌ای توانسته‌ایم از هیئت رئیسه دانشگاه آزاد سرانه دانشجویی 25 هزار تومان را برای معاونت ورزش دانشگاه بگیریم. 

وی افزود: با مجوزی که از وزارت آموزش و پرورش گرفتیم تاسیس مدارس تخصصی ورزش و مدارس دانشگاه آزاد را آغاز کردیم و پایگاه استعداد یابی در 5 رشته ورزشی در این مدارس را به وجود آوردیم. 

دادکان با اشاره به اینکه ورزش همگانی و دانشجویی در اولویت کاری ماست اظهار داشت: باید دانشجویان دختر و پسر را در ورزش دانشجویی درگیر کنیم تا بتوانیم سرانه حضور دانشجویان در رشته‌های مختلف را افزایش دهیم. 

وی گفت: در بخش ورزش دانشجویی خانم‌ها مثل آقایان فعالیت مضاعفی داشته‌اند و توانسته‌ایم به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم. 

معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از 4 هزار میلیارد هزینه برای این تیم‌ها در لیگ حرفه‌ای صورت گرفته که درسالهای گذشته دو برابر این هزینه می‌شده ولی عملکرد به مانند امروز نبوده است. 

دادکان ادامه داد: در حالی که دانشگاه آزاد در حال تجمیع است و از 14 معاونت به 9 معاونت رسیده اما معاونت ورزشی به دلیل عملکرد خوب همچنان پا برجاست و از حمایت‌های دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد برخوردار است. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.