معاون فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره هایی را به صورت ضمن خدمت در سطح کشوری با هدف تربیت مدرس سیاسی برگزار می‌شود.

مهدی علی اکبر زاده مدیر کل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش در گفتگو خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، در خصوص نقش معلمان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: برای معلمان در طول سال تحصیلی برنامه‌های مختلفی اعم از فرهنگی، هنری و آموزشی به عنوان برنامه‌های ضمن خدمت برای ارتقای سطح کاری معلمان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های تربیت مدرس سیاسی خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بعد از سال‌ها خلاء این نوع مدرسان در مدارس احساس می‌شد، تصمیم بر آن شده است که دوره هایی را به صورت ضمن خدمت در سطح کشوری با هدف تربیت مدرس سیاسی برگزار شود. 
این طرح از 15 مرداد ماه در قالب دوره‌ای 32 ساعته برگزار می‌گردد. 

عدم حضور مسئول فرهنگی در مدارس 
علی اکبر زاده درباره توجه به اختصاص عمل کردن مدارس در عرصه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و هنری تصریح کرد: در مدارس سمتی به نام مسئول فرهنگی نداریم، درنتیجه تخصصی عمل کردن در فعالیت‌های فرهنگی، هنری به اندازه کافی وجود ندارد اما مدارس می‌توانند با توجه به شرایط و ضوابط از افرادی متخصص به عنوان داور یا صاحب نظر در گرایش‌های مختلف فرهنگی و هنری استفاده کنند.درحال حاضر وظیفه کلی اینگونه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به عهده مربیان پرورشی می‌باشند. 

مدیر کل فرهنگی، هنری همچنین از در نظر گرفتن اعتباراتی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری درقالب تخصیص اعتبارات پرورشی خبر داد.

وی همچنین به این موضوع اشاره داشت که برای توجه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهتر است خانواده ها هم تلاشی در این زمینه انجام دهند و مدارس را برای توجه و فعالیت بیشتر ترغیب کنند. 

وی در پایان از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه فرهنگیان در خصوص حمایت‌های علمی و فرهنگی در قالب برنامه‌های کوتاه مدت خبر داد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار