نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصل مالیات اصناف را نمی‌توان انکار کرد بلکه اصناف باید با افزایش فعالیت سود خود را افزایش دهند.

ابوذر ندیمی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مالیات تصاعدی و اضافه شده در دنیا به طور کامل تعریف شده است و هیچ‌کس نمی‌تواند سود را به طور صد در صد از جامعه تقاضا کند.

وی ادامه داد: باید پذیرفت که حاشیه سود در دنیا همواره محدود است ولی می‌توان راه‌کارهایی اعم از صادرات و بهره‌وری را انجام داد تا دامنه سود گسترده تر شود.

ندیمی گفت: اصناف تولیدی و توزیعی در مشور ما همواره به دنبال کسب سود از روش‌های سنتی هستند پس ابتدا لازم است تغییراتی در خود اصناف انجام گیرد تا بر اساس آن بخش عمده‌ای از نیاز جامعه مدیریت شود.

 نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی ادامه داد: اصناف با همان فعالیت و سود ادامه دهند بلکه باید از روش‌های نوین  استفاده کنند و مشتریان خود را توسعه دهند، زیرا مردم مراجعه حضوری به اصناف ندارند و خود  اصناف باید به فکر جلب رضایت مشتری باشند و درآمد کسب کنند.

وی افزود: با چنین رویکری اصل گرفتن مالیات را نمی‌توان انکار کرد بلکه باید سود را با افزایش فعالیت افزایش داد.

ندیمی در پایان تاکید کرد: نباید اصناف بر اساس فعالیت‌های قبلی سود را تعریف کنند بهتر است از فعالیت‌های امروز بهرمند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار