رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به وجود 8 هزار و 100 زندانی دیه و جرائم غیر عمد در کشور بیان کرد: در سال جاری در کشور 260 جشن گلریزان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، سید اسدالله جولایی در مراسم شب گذشته جشن گلریزان زندانیان اصفهان بیان کرد: سال گذشته در کشور تعداد 8 هزار و 498 نفر بدهکار غیر عمد و غیر کلاهبرداری که مبلغ کل بدهی آنها 725 میلیارد تومان بود از زندان ها آزاد شدند که با تلاش مددکاران زندان ها و شوراهای حل اختلاف از مبلغ کل بدهی زندانیان غیر عمد سال گذشته مبلغ بیش از 300 میلیارد تومان آن را بدهکاران گذشت کردند.

وی با اشاره به اینکه سال جاری در 260 نقطه کشور جشن گلریزان برگزار می شود، گفت: در سال جاری 8 هزار و 100 نفر زندانی دیه و جرائم غیر عمد کشور هستند که مبلغی بالغ بر 700 میلیارد تومان برای آزادی این زندانیان لازم است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد کشور را زندانیان تصادفات تشکیل می دهند، عنوان داشت: تعدادی از آنها به علت مشکلاتی از قبیل سرقتی بودن خودرو، نداشتن گواهی نامه و ... در زندان هستند.

رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه در چند دهه گذشته روزانه 57 الی 60 راننده وارد زندان ها می شدند، گفت: ستاد دیه کشور در سال 78 اقدام به آسیب شناسی کرد و در تلاش اصلاح قانون دیه شخص ثالث برآمد زیرا وقتی تصادفات حادثه رانندگی اتفاق می افتاد راننده یکسره به زندان می افتاد مرحوم یا مصدوم هم بی پناه می ماند.

وی افزود: پس از گذشت 10 سال بررسی سرانجام در سال 87 در مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون بیمه اجرای شخص ثالث تصویب شد که این باعث ورودی رانندگان به زندان ها کاهش چشمگیری داشته باشد.

رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه استان‌های تهران،‌ خراسان رضوی و اصفهان و فارس بیشترین زندانیان ستاد دیه کشور را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری معتقد است افزایش تعداد زندانیان واقعا تاسف بار است و این مساله از زوایای مختلف مالی، خانوادگی، اخلاقی و اجتماعی هزینه ساز است و باید با تمرکز بر راه حل های مختلف زمینه ساز فرهنگ صلح و سازش در کشور باشیم.

سید اسدالله جولایی بیان کرد: بنیان گذار ستاد دیه کشور شهید لاجوردی در سال 69 بود که می گفت افرادی را در زندان ها داریم که اینها افراد با خدا و با ایمانی هستند و فقط به جرم نداشتن پول گرفتار زندان ها شدند.

وی گفت: ستاد دیه در 25 سال گذشته باعث کاهش جمعیت کیفری، صلح و سازش و کمک به افرادی که جایی آنها در زندان نیست، شده است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.