با تصاویر جدید بدست آمده از دنباله‌دار p67 دانشمندان 120 منطقه را در سطح این دنباله‌دار شناسایی كرده‌اند كه بیش از 10 برابر روشن‌تر از سایر مناطق است. این نقاط براق می‌توانند آبهای سطحی این دنباله دار بوده و اسرار گذشته‌ی منظومه شمسی را به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آژانس فضایی اروپا با استفاده از دوربین دقت بالای فضاپیمای رزتا بیش از 100 قطعه یخ در ابعاد چند متر را روی سطح دنباله دار P67 كشف كردند.

120 منطقه‌ی پر آب روی دنباله‌دار چوریومف + عكس

با تصاویر جدید بدست آمده از دنباله‌دار p67 دانشمندان 120 منطقه را در سطح این دنباله دار شناسایی كرده‌اند كه بیش از 10 برابر روشن تر از سایر مناطق است. این نقاط براق می‌توانند آب های سطحی این دنباله دار بوده و اسرار گذشته‌ی منظومه شمسی را به همراه داشته باشند.

رزتا در آگوست 2014 از فاصله 100 كیلومتری تا 10 كیلومتری این دنباله‌دار حركت كرد و در این مسیر تصاویر زیادی را از سطح آن به زمین مخابره كرد. تحقیقات جدید دانشمندان به آنالیز نقاط براق این تصاویر می‌پردازد تا با استفاده از آب موجود در این دنباله دار به سرنخ‌هایی درباره گذشته‌ی جهان هستی پی ببرند.

مشاهده گاز‌های خروجی از دنباله دار P67 نشان داد كه این دنباله دار مقدار زیادی آب در دل خود جای داده است و با نزدیك تر شدن این دنباله دار به خورشید، مقدار بیشتری از این آب تبخیر شده و به صورت دنباله، در جهت مخالف خورشید، كشیده می‌شود.

در برخی دنباله دار‌ها گرد و غبار یخی دوباره بر روی سطح دنباله دار ریخته و دنباله دار را با لایه‌ای از یخ و گرد و غبار می‌پوشاند. این فرایند كمك می‌كند تا دانشمندان بتوانند دلیل تاریك بودن دنباله دار ها را پیش از نزدیك شدن به خورشید توضیح دهند. با این حال رزتا با ابزا‌رهای پیشرفته خود به بررسی گاز‌ها، آب، كربن دی اكسید و سایر عناصر می پردازد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.