دکتر لاریجانی طی مراسمی در تقدیر از صنعتگران و معدنکاران استان قم گفت: مسئولان باید از بخش خصوصی حمایت کند چراکه حمایت از بخش خصوصی یکی از راهکارهای برطرف سازی مشکلات اقتصادی می باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قم: شب گذشته طی مراسمی با حضور با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان قم به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم احمد ذاکری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه ‌359 واحد صنعتی در استان قم با حجم سرمایه‌گذاری 173 میلیارد ریال و اشتغال بیش از 8 هزار نفر راکد است گفت‌: از سال 93 تاکنون 44 واحد با تلاش مسئولان استانی از رکود خارج شد و به قشر صنایع فعال پیوسته است و امیدواریم دیگر واحدهای راکد نیز آسیب‌شناسی و به بخش صنایع فعال اضافه شوند.

ذاکری گفت: اشتغال زایی در بخش معدن برای 18 هزار نفر امکان پذیر است و اتمام طرح‌های نیمه‌ تمام از دستورات سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد که درتلاش هستیم در استان قم اتمام طرح‌های دارای 60 تا 80 درصد پیشرفت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سید حسن رضوی معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قم با بیان اینکه برای برطرف‌ کردن مشکلات اقتصادی استان قم گام‌های مناسبی برداشته شده است گفت: وضعیت اقتصادی استان قم نامناسب است اما امیدواریم با اعمال تغییراتی در زمینه تسهیلات مالی و پرداخت‌های مالیاتی بتوانیم به دستاوردهای گسترده‌تری برسیم که 100 بسته سرمایه‌گذاری به ارزش 2 تا 3 هزار میلیارد تومان در استان قم تعریف شده است.

در پایان این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی با با بیان اینکه رسیدن به اقتصادی بدون تکیه به نفت و گاز از سیاست‌های رهبر انقلاب اسلامی است، اظهار داشت : با سقوط قیمت نفت وضعیت اقتصادی جامعه اسلامی به وضع نامطلوب و نابسمانی رسیددر حالی که اگر اقتصاد کشور به کالاهای دیگر متکی بود این مشکل رخ نمی‌داد.

علی لاریجانی با اشاره به اینکه ضوابط باید به شیوه‌ای باشد که فعالیت بخش خصوصی فراهم شود گفت: مسئولان مختلف کشوری باید از این امر حمایت کنند ، چراکه بخش خصوصی یکی از راهکارهای برطرف‌سازی مشکلات اقتصادی کشور است و اقتصاد با کمک بخش خصوصی در کشورهای مختلف رشد کرده و بازارهای بین‌المللی تبدیل شده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.