نگاهداری در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تمدید ثبت نام شرکت های دانش بنیان

رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران با بیان اینکه دومین بازار در مرداد برگزار می شود، گفت: مهلت ثبت نام شرکت های دانش بنیان تا بیست تیر تمدید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بابک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران در نشسا خبری که امروز در محل این مرکز برگزار شد با بیان اینکه دومین فن بازار از 12 تا 14 مرداد در بوستان گفتگو برگزار می شود اظهار داشت: مهلت ثبت نام شرکت های دانش بنیان تا بیست تیر تمدید شده است.

وی افزود: نخستین فن بازار سال گذشته با حضور 130 شرکت دانش بنیان و سازمان های فن بازار برگزار شد.

نگاهداری اضافه کرد: سال گذشته موفق به اخذ 30 قرارداد خرید محصول فن بازار و سازمان های شهرداری تهران شدیم که شامل 25 درصد از قراردادها در نمایشگاه بود.

رئیس مرکز مطالعات و فن آوری شهرداری تهران در ادامه یادآور شد: دومین فن بازار با جدیت و تلاش بیشتری در جهت رفع موانع و مشکلات فن آوری برگزار می‌شود.

نگاهداری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه باز کردن بازاری بزرگ برای محصولات علم و فن آوری است تصریح کرد: در دومین نمایشگاه فن بازار تسهیلات بیشتری را در اختیار شرکت‌ها قرار دادیم و غرفه‌هایی را برای شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در نظر گرفتیم تا نیازهای خود را به شرکت‌های دانش بنیان عرضه کنند.

 وی افزود: دعوت و پیگیری حضور پیمانکاران بزرگ که در شهرداری تهران فعالیت می‌کنند جزو اقدامات مهم مرکز مطالعات محسوب می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و فن آوری شهرداری تهران با اشاره به سومین حرکت این سازمان یاد آور شد: هماهنگی با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در جهت ارائه تسهیلات و تقویت محصولات علم و فناوری انجام شده است.

نگاهداری با بیان اینکه حضور پارک های علم و فناوری کشور را در دومین نمایشگاه فن بازار داریم گفت: صندوق نو آوری و شکوفایی جهت ارائه خدمات به پیمانکاران و همچنین بازگشایی خط لیزینگ را در این نمایشگاه خواهیم داشت.

وی با اشاره به حضور 5 بانک برای ارائه تسهیلات وسرمایه گذاری افزود: بانک تجارت، ملی، شهر، صادرات، اقتصاد نوین آماده خدمات رسانی و مشارکت در سرمایه گذاری برای شرکت‌های دانش بنیان هستند.

رئیس مرکز مطالعات و فن آوری شهرداری تهران با بیان اینکه فن بازار ملی ایران در نمایشگاه فن بازار حضور خواهند داشت تصریح کرد: این نهاد به مشاوره تخصصی رایگان اقدام خواهد کرد وهمچنین بازار دارایی‌های فکری که مختص بورس ایده کشور بوده نیز در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

نگاهداریوی تاکید کرد: شرکت‌هایی که توان ضمانت‌ نامه‌های بانکی ندارند می‌توانند ضمانت نامه دانشگاه تهران را برای گرفتن وام‌های بانکی داشته باشند.

 افزود: برای ترویج و بحث و گفت‌وگو در این نمایشگاه نشست‌های تخصصی را با حضور کارفرماها و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان برگزار خواهیم کرد.

رئیس مرکز مطالعات و فن آوری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه قصد داریم با ارائه تسهیلات قرار دادهای این نمایشگاه را به سه برابر افزایش دهیم گفت: با این امر رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که امسال 350 شرکت برای حضور در نمایشگاه فن بازار ثبت نام خواهند کرد اما تنها 150 شرکت را در این نمایشگاه استقرار خواهیم داد.

نگاهداری با بیان اینکه محصولات امسال با کیفیت بیشتری در این نمایشگاه به فروش خواهند رسید تصریح کرد: سازمان نظارت و بازرسی شهرداری تهران و بازرسی کل کشور امسال به منظور سیاست گذاری رقابت‌های سالم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس مرکز مطالعات و فن آوری شهرداری تهران تاکید کرد: 140 میلیون هزینه جاری برگزاری دومین فن بازار شهرداری تهران خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح پارک علم و  فناوری در شهریور ماه افزود: این پارک که در تقاطع زین‌الدین با امام علی واقع شده است آماده بهره برداری است.

نگاهداری با بیان اینکه کارگاه مشورتی بین مرکز مطالعات شورای شهر جهت مسائل راهبردی کلانشهر تهران تشکیل شده است گفت: شورای شهر سهم کارشناسی و تخصصی بزرگی برای رفع چالش‌های  تهران داریم.

رئیس مرکز مطالعات و فن آوری شهرداری تهران در پایان یاد آور شد: سامانه پژوهش‌ یار شهرداری تهران بیش از گذشته سامان دهی خواهد شد و ما با استقرار این سامانه در دومین نمایشگاه فن بازار موظف به وارد کردن اطلاعات صحیح در سامانه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار