ریيس اداره اوقاف و امور خيريه كاشان، از برگزاری اجرای طرح ضیافت الهی و نشاط معنوي همزمان با سراسر کشور در ماه مبارک رمضان در بيش از 30 بقعه متبركه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، حجت الاسلام محسن ضیایی در گفتگو با خبرنگاران گفت: گستردن سفره هاي آسماني با رويكرد افطاري ساده، جزء خواني و ترتيل خواني قران كريم، تفسير و اجراي كلاس‌هاي متنوع قرآني در بقاع متبركه از جمله برنامه‌های این طرح است.

وی، برگزاری برنامه های این طرح با حضور روزه داران در هواي گرم تابستان را علاوه بر ايجاد مامني مناسب در جهت رشد و تعالي روزه داران و رفاه حال آنها گام موثری درراستای ترويج فرهنگ وقف و گستردن سفره هاي افطاري برشمرد.

به گفته وی،مراسم ترتيل خواني قرآن با حضور قاريان ممتاز و برتر در بيش از پنج بقعه متبركه کاشان به صورت نمادين و در بيش از 20 بقعه متبركه در قالب سنتي اجرا می شود.

ریيس اداره اوقاف و امور خيريه كاشان،اظهارداشت:آیین ترتيل خواني قرآن در برخي از بقاع متبرکه کاشان از جمله در آستان مقدس حضرت علي بن باقر (علیه السلام) مشهد اردهال، آستان مقدس حضرت ولي بن موسي(علیه السلام) راوند، امامزاده عبدالله (علیه السلام) در منطقه لتحر همراه با پذیرایی روزه داران با افطار ساده در قالب سفره هاي آسماني به همت بانيان خير و هيات امنای این بقاع است.

حجت الاسلام ضیایی،با تاکید بر برگزاري جلسات تفسير قرآن توسط مفسرين به ویژه در آستان مقدس حضرت علي بن باقر(علیه السلام)در مشهد اردهال به عنوان یکی از برنامه هاي ماه طرح ضيافت الهي گفت:كلاسهاي طرح نشاط معنوي نیز در بيش از 28 بقعه متبركه شهرستان كاشان همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی در پایان تصریح کرد:استقبال از برگزاری این کلاس ها در مقايسه با سالهاي قبل رشد چشمگير داشته است.  

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.