سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شوط گفت: بیماری تب مالت در فصول گرم سال بیشتر از سایر فصول سال دام‌ها را آلوده می‌کند که در این راستا دام‌ها علیه بیماری تب مالت واکسیناسیون می‌شوند تا شاهد به حداقل رسیدن این بیماری باشیم.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ارومیه؛ سالار فتح‌الله‌پور اظهار داشت: تب مالت یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و با توجه به اینکه این بیماری جمعیت انسانی و دامی را به طور مشترک درگیر خود می‌کند، از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شوط ادامه داد: تب، کاهش شیردهی، سقط جنین، افسردگی، عقیمی و نازایی و کم‌اشتهایی از جمله علائم دام‌های مبتلا به بیماری تب مالت است که از نظر بهداشتی و اقتصادی کنترل بیماری تب مالت حائز اهمیت بوده و بر این اساس امسال اقدامات پیشگیرانه خود را در سطح گسترده‌ای انجام می‌دهیم.

فتح‌الله‌پور با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه، خاطرنشان کرد: امسال در راستای مبارزه با بیماری تب مالت 83 هزار راس دام سبک و سنگین واکسینه شده‌اند که واکسیناسیون دام‌ها به صورت رایگان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه عامل این بیماری باکتری است، خاطرنشان کرد: این باکتری از طریق فرآورده‌های خام دامی و مصرف آن توسط انسان از دام به انسان منتقل و انسان را نیز به بیماری تب مالت مبتلا می‌کند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شوط به روش‌های پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از وسایل محافظتی بدن مانند محافظ چشم، دستکش و پیش‌بند هنگام تماس با حیوانات یا گوشت آلوده و عدم مصرف محصولات دامی راه‌های پیشگیری از ابتلا به تب مالت در انسان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.