وجود برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای تکوین شخصیت معلم‌ها به حدی مهم است که نیاز به سال تحصیلی پیوسته و برگزاری طرح‌ها در تعطیلات احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده، معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: در دانشگاه فرهنگیان برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تفاوت جدی با سایر دانشگاه‌ها دارد، چراکه ماهیت این دانشگاه برای تکوین و تکامل هویت معلمی در دانشجویان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: درهمین راستا، برنامه‌های درسی تدوین شده که حدود 150 واحد درسی است و پاسخگوی برنامه‌های تعیین شده نیست و در کنار این موارد ضروری است که برنامه‌های اختیاری و انتخابی برای تکامل شخصیت معلمی برگزار شود.

برگزاری برنامه‌های هدفمند در ایام تعطیلات
صادق‌زاده در خصوص این برنامه‌ها اظهار داشت: برنامه‌هایی هدفمند مبتنی بر تکمیل شخصیت معلمی در پردیس‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود، که این برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی فوق برنامه نیست بلکه به عنوان برنامه‌های دانشگاه و اما به صورت اختیاری و انتخابی است.در واقع با توجه به ظرفیت محدود زمان در ارائه‌ی برنامه‌های تکمیلی اوقات فراغت دانشجویان و تعطیلات را به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اختصاص می‌دهیم.

جزئیات برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی
معاون فرهنگی دانشگاه از جزئیات این طرح اینگونه خبر داد: در راستای برنامه‌های فرهنگی اردوهای ایرانشناسی و ایرانگردی با هدف آشنایی دانشجویان با خرده‌فرهنگ‌های مناطق مختلف کشور انجام می‌شود و این برنامه به گونه‌ای است که دانشجویان پردیس‌های مختلف گاهی به صورت میزبان و گاهی به شکل مهمان تعاملاتی با هم دارند، این اقدام با همکاری سازمان میراث فرهنگی انجام می‌شود.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده، اردوهای جهادی فرهنگی در مناطق محروم و روستایی است که معلمان با توجه به مهارت‌های خود به آموزش دانش‌آموزان می‌پردازند که در اصل جنبه فرهنگی در این برنامه مدنظر است و انجام طرح‌های عمرانی را شامل نمی‌شود.

صادق زاده گفت: حیات طیبه هم از دیگر اقداماتی است که هدف معرفت‌افزایی در سطح ملی و استانی اجرا می‌شود.

شایان ذکر است، این طرح‌ها با استقبال بسیار زیاد دانشجو معلمان روبه‌رو شده است به گونه‌ای که محدودیت منابع موجب می‌شود دانشجویان به انتخاب برخی از این طرح‌ها بپردازند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار