رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه حملات هکرها با استفاده از web cam لپ تاپ روبه افزایش است، نسبت به سوء استفاده از این ابزار هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ نیکنام رئیس پلیس فتا استان البرز در تشریح این خبر گفت:به هنگام فعالیت در فضای مجازی مراقب باشید که دوربین لب تاپ شما خاموش باشد زیرا این احتمال وجود دارد که به طور هدفمند مورد حمله هکرها قرار گیرید.

نیکنام در ادامه افزود:با توجه به اینکه بیشتر کاربران فضای مجازی از سطح آگاهی کمی نسبت به خطرات هک اطلاعات  از سوی افراد شیاد برخوردارند اما باید به این نکته آگاهی داشته باشند که امروزه دنیای اینترنت بستر مناسبی است برای کسانی که مقاصد سوء و قصد خرابکاری در فضای مجازی را دارند.

وی تشریح کرد: کاربرانی که در محیط چت روم اقدام به چت با دوستان و افرادی که نمی‌‌ شناسند می‌‌کنند به این موضوع آگاهی ندارند که اطلاعات آنها توسط دیگران به سرقت می رود و بدون اینکه از خطرات این اتاق های روم اطلاع داشته باشند اقدام به ورود به محیط این نرم افزار ها می‌‌کنند، غافل از آن که با انجام چند کلیک و انجام تنظیماتی ساده در روم، وب کم باز شده و تصویر فرد مورد نظر مشاهده می‌‌ شود.

سرهنگ نیکنام در پایان  اظهار داشت:برای جلوگیری از بروز این مشکل یک راه ساده و امکان پذیر، پوشاندن وب کم با یک تکه کاغذ یا چسب است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار