رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

نتایج آزمون قاریان اعزامی به حج 94 بعد از ماه رمضان اعلام می‌شود

میرزاجانی در خصوص آزمون قاریان اعزامی به حج 94 گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد قاریان اعزامی تغییری نداشته باشد و همانند سال گذشته 20 قاری به حج اعزام شوند.

محمد تقی میرزاجانی مسئول کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در خصوص آزمون 94 اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته کاروانی متشکل از قاریان و حافظان ممتاز کشور به حج تمتع اعزام می‌شو‌ند که مرحله داوری این آزمون انتخابی هم اکنون در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: آزمون انتخابی قاریان قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شد و داوری این آزمون در طی روزهای اخیر در شورای عالی قرآن با حضور اساتید و داوران کشورمان در حال برگزاری است.

میرزاجانی افزود: پس از مشخص شدن نتایج آزمون و اطلاع رسانی به منتخبان،‌پس از ماه مبارک رمضان یک جلسه توجیهی برای اعضاء این کاروان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سیر نزولی تعداد قاریان اعزامی در پی کاهش سهمیه کلی حجاج ایرانی از سوی عربستان سعودی اظهار داشت: این کاروان در سال‌های  گذشته با جمعیتی متشکل از 50 نفر به حج اعزامی می‌شد که سال گذشته این مقدار به 20 نفر رسید.

مسئول کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم گفت: اگرچه ممکن است تعداد قاریان اعزامی در این کاروان کاهش و یا حتی افزایش یابد اما پیش‌بینی می‌شود همان تعداد 20 نفر به حج 94 اعزام شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترکیب این کاروان را تعدادی قاری جوان یا به اصطلاح «حج اولی» به همراه یک یا دو حافظ قرآن  و یک گروه مدیحه سرایی و همچنین تعدادی از قاریان و اساتید پیشکسوت قران کریم تشکیل می‌دهد که آزمون مذکور تنها برای انتخاب قاریان جوان برگزار می‌شود و سایر اعضاء کاروان اعزامی توسط شورای عالی قرآن انتخاب می‌شوند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.