سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی مدعی شد تا زمانی که "باراک اوباما" رئیس جمهور این کشور است نمی‌توان به توافق خوبی با ایران رسید .

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ "لیندزی گراهام،" سناتور جمهوری‌خواه در شورای آتلانتیک به بررسی پرونده هسته‌ای ایران پرداخت و مدعی شد: اگر خواسته‌هایمان را از ایران کمتر کنیم، باعث ایجاد مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه خواهیم شد. در این صورت اسرائیل با یک تهدید جدی روبرو می‌شود و دیگر قادر به کنترل ایران نیستیم. اسرائیل می‌تواند هرگونه سازمان تروریستی اطراف خود را شکست دهد، آنها می‌توانند هر ارتشی را شکست دهند، چند ارتش را می‌توانند شکست دهند؛ اما یک چیز که آنها نمی‌توانند شکست دهند این است که گروه رادیکال اسلامی سلاح کشتار جمعی داشته باشد! این خط قرمزی است که اسرائیل هرگز اجازه عبور از آن را نخواهد داد.

"گراهام" در ادامه ادعایش افزود: علت اینکه در یازدهم سپتامبر سه هزار نفر کشته شدند و سه میلیون نفر کشته نشدند این است که آنها نتوانستند به تسلیحاتی دست یابند که سه میلیون نفر از ما را بکشند. اگر ایران توانایی هسته‌ای ایجاد کند ، می‌ترسم که آنها این تسلیحات را در اختیار گروه تروریستی قرار دهند و این تسلیحات به اینجا (آمریکا)خواهد آمد. وقتی که آنها می‌گویند مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا ، من فکر نمی‌کنم که شوخی کنند. سیاست من در مقام رئیس جمهور در برابر اسلام رادیکال ، سنی و شیعه، این خواهد بود که نیروهای اسلام رادیکال شکست بخورند.

وی در ادامه خطاب به راند پال گفت: ما روی همه چیز توافق داریم؛ اما باید بگویم که وی در میان حزب جمهوری‌خواه تنها فردی است که در زمینه امنیت ملی ضعیف‌تر از "باراک اوباما" عمل می‌کند. ما تا زمانی که رئیس جمهوری مانند "اوباما" داریم به توافق خوب با ایران دست نخواهیم یافت زیرا وی در دید ایرانی‌ها ضعیف و در دید دوستان ما فرد مرددی است.
فکر می‌کنم همه کسانی که در حزب جمهوری‌خواه نامزد شده‌اند به جز "راند پال" به توافق بهتری با ایران دست خواهند یافت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
امیر
۱۰:۱۹ ۱۸ تير ۱۳۹۴
حرص نخور صورتت چروک میشه
آخرین اخبار