یکی از کاربردهایی که در خیار دیده می‌شود روغن خیار است، روغن خیار برای خشکی پوست به شدت توصیه می‌شود.

آسیان نوزاد متخصص طب سنتی، با اشاره به خاصیت و تاثیرات گیاه دارویی خیار بر روی پوست در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: از نظر طب سنتی ایران پوست عضو خیلی ضعیفی است و بخاطر همین ضعیفی است که هر گونه مشکلی و اختلالی در بدن ایجاد می‌شود، معنی هر گونه مشکلی که در دستگاه گوارش پیش بیاید بر روی پوست تاثیر می‌گذارد. 

وی تصریح کرد: هر گونه مشکلی که ایجاد می‌شود نباید منشاء آن را در خود پوست دید و در طی درمان و برخورد با مشکلات پوست می‌توان سریع به آن پی برد، مثلا فردی که یبوست دارد تا یبوست آن برطرف شود امکان ندارد ما بتوانیم جوش‌های آن را رفع کنیم و به همین دلیل تمام مشکلات جسمانی فرد و اعضای دیگر باید حل شود تا به بخش پوست برسیم. 

وی در ادامه با اشاره به روغن خیار و کاربردهای آن بر روی پوست اظهار داشت: یکی از کاربردهایی که درخیار دیده می‌شود روغن خیار است، روغن خیار برای خشکی پوست به شدت توصیه می‌شود و برای خشکی دست و صورت نیز قابل استفاده است. 

متخصص طب سنتی،‌به نکته مهمی در رابطه با روغن‌های گیاهی اشاره کرد: از روغن خیار یک نکته اینجا باید تذکر داده شود که متاسفانه بعضی ها فکر می‌کنند که روغن‌های گیاهی چون روغن از گیاه بدست می‌آید پس حتما عارضه‌ای ندارد و به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند ولی در حقیقت اینطور نیست و حتما باید دقت کنند که چه گیاهی را و چه نوع روغن گیاهی استفاده می‌کنند و روغن هایی که بدون عارضه هستند و می‌توانند استفاده کنند که شامل، روغن خیار، روغن بادام شیرین، روغن بنفشه، روغن کدو است.

آسیان نوزاد با اشاره به توصیه‌هایی که در مورد روغن خیار و کاربردهای آن عنوان کرد: از پوست تمیز و شسته شده خیار می‌توان به عنوان ماسک بر روی پوست صورت استفاده کرد و ورقه‌های نازک آن را به مدت نیم ساعت می‌توان قرار داد و بعد از چند دقیقه با آب ولرم رو به خنک و با ملایمت آن را شست و این کار باعث رساندن رطوبت و سردی بر روی پوست می‌شود و چون خیار دارای این خواص رطوبتی و سرد بودن است، می‌تواند رطوبت لازم را به پوست بدن فرد می‌رساند. 

متخصص طب سنتی در مورد یکی دیگر از توصیه‌های خیار اذعان داشت: یک خیار متوسط بدون پوست را می‌توانند رنده کنند و با یک قاشق غذا خوری گلیسیرین با هم مخلوط کرد این ترکیب می‌تواند 20 دقیقه هر شب و به مدت 7 شب، را روی پوست بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: در کل در کنار استفاده چنین گیاهانی، توصیه ما این است که تغذیه سالم، ورزش و فعالیت بدنی مناسب و متناسب با مزاج فرد و بعد رفع مشکلات سایر قسمتهای بدن و در نهایت استفاده از گیاهان و میوه‌ها و سبزیجاتی مثل خیار است.


انتهای پیام/ 

برچسب ها: خیار ، پوست ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار