ارومیه؛

غرق و کشته شدن دو جوان در رودخانه زاب سردشت

یک جوان از اهالی شهرستان بانه استان کردستان و یک جوان 22 ساله از اهالی سردشت در رودخانه زاب شهرستان سردشت غرق شده و جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رییس اداره آتش نشانی سردشت گفت: در نخستین حادثه یک جوان از اهالی شهرستان بانه استان کردستان که به همراه دوستانش و برای فرار از گرما به حاشیه رودخانه زاب در نزدیکی روستای نیسکاوه سردشت آمده بود ، به علت آشنا نبودن با فنون شنا در آب این رودخانه غرق شد

رحمان امینی افزود: با وجود تلاش نیروهای امدادی و آتش نشانی ، انتقال وی به بیمارستان نیز مثمر ثمر واقع نشد و این جوان 17 ساله پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: در یک حادثه جداگانه دیگر که در نزدیکی روستای واوان در منطقه نلاس این شهرستان به وقوع پیوست ، یک جوان 22 ساله از اهالی این شهرستان که قصد شنا در آب رودخانه زاب را داشت ، به علت شدت جریان آب و آشنا نبودن با فنون شنا غرق شده و جان خود را از دست داد.

امینی گفت: از ابتدای فصل گرما تاکنون چهار نفر در این شهرستان در منابع آبی سردشت غرق شده و جان خود را از دست داده اند که سه نفر از آنها در یک هفته گذشته بوده است.

رودخانه زاب یکی از رودخانه های دائمی آذربایجان غربی است که از دامنه های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می ریزد.

این رودخانه و درهٔ عمیق آن یکی از دیدنی ترین رودخانه های استان های غربی به شمار می رود.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: سردشت ، بانه ، ارومیه ، جوان ، غرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.