کارگر اخراجی همکارش را به قتل رساند/ جنایتکار 18 ساله: قصد داشتم به شغل سابقم بازگردم

کارگر 18 ساله که قصد داشت با کشتن کارگر جدید به شغل سابقش بازگردد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعت 02:30 مورخه 30/01/1394 ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 148 انقلاب اعلام شد که کارگری افاغنه بنام "ضیا . ی" ( 25 ساله ) در زمان استراحت در داخل یک ساختمان نیمه کاره ، توسط فردی ناشناس مورد اصابت چند ضربه چاقو قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است . 

دو نفر از کارگران افاغنه ی همراه "ضیا" در بیمارستان ، در اظهارات خود به مأمورین عنوان داشتند که در زمان استراحت با صدای بلندِ خس خس کردن از سوی ضیا بیدار شده و با مشاهده خونریزی شدید وی از ناحیه ران پای چپ ، بلافاصله با مرکز اورژانس تماس گرفته و او را به بیمارستان منتقل کرده اند . 

کارگر اخراجی همکارش را به قتل رساند/ جنایتکار 18 ساله: قصد داشتم به شغل سابقم بازگردم

پروندده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
همزمان با انجام تحقیقات از دو کارگر افاغنه ، در ساعت 03:00 مورخه 30/01/1394 و از طریق تیم پزشکی بیمارستان به مأمورین اعلام شد که "ضیا" به علت خونریزی شدید ناشی از برخورد ضربات متعدد چاقو به ناحیه حسان ران پا فوت کرده است . 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

تحقیقات پلیسی : 
با آغاز رسیدگی به پرونده ، تحقیقات از سایر کارگران شاغل در ساختمان در حال ساخت و ساز آغاز و مشخص شد که ضیا از دو هفته پیش از مرگ به عنوان کارگر و نگهبان ساختمانی مشغول بکار شده اما نکته ای که مورد کارآگاهان قرار گرفت آن بود که ضیا پس از اخراج یکی از کارگران افاغنه ساختمانی بنام "موسی . م" ( 18 ساله ) موفق شده تا مشغول بکار شده است . 

با آغاز بررسی فرضیه وقوع جنایت با انگیزه انتقام گیری ، کارآگاهان در مورخه 02/02/1394 اقدام به شناسایی محل سکونت موسی در خیابان نظام آباد ، دستگیری و انجام تحقیقات از وی پرداخته اما او در اظهارات خود عنوان داشت که مرتکب جنایت نشده و تهدید مقتول از سوی وی مبنی بر تلافی کردن صرفا به خاطر اخراج شدن از محل کارش توسط پیمانکار ساختمان بوده است . 

اعتراف به جنایت : 
در شرایطی که موسی در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده بود ، اما سرانجام با انجام تحقیقات پلیسی و بدست آمدن دلایل و مدارک مبنی بر حضور وی در محل جنایت ، به ناچار در مورخه 18/04/1394 لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کـرد . 

موسی در اعترافات خود با بیان علت اخراج شدنش به کارآگاهان گفت : "بواسطه درگیری با مقتول ، از محل کار خود اخراج شدم ؛ زمانیکه دیدم پس از اخراج من ، مقتول بجای من استخدام شده تصمیم به گرفتن انتقام گرفتم " . 

متهم در خصوص علت ضربات متعدد وارده شده به پای مقتول نیز گفت : " تصمیم داشتم تا با ناقص کردن پای مقتول ، کاری کنم که او دیگر نتواند همانند روال گذشته قادر به راه رفتن باشد تا به همین علت از محل کارش اخراج و من نیز علاوه بر گرفتن انتقام مجددا به سرکار خود بازگردم ". 

کارگر اخراجی همکارش را به قتل رساند/ جنایتکار 18 ساله: قصد داشتم به شغل سابقم بازگردم

متهم در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت : " در ساعت 02:00 مورخه 30/01/1394 و از طریق داربست های نصب شده بر روی دیوار توانستم خود را به اتاق محل استراحت کارگران در طبقه دوم ساختمان برسانم . زمانیکه به داخل اتاق رسیدم ، مقتول بهمراه دو نفر دیگر از کارگران [ افاغنه ] در حال استراحت بود ؛ به آرامی خود را به بالای سر ضیا رسانده و با ضربه ای شدید و ناگهانی بر روی سینه اش نشستم ؛ در حالیکه دهان ضیا را محکم گرفته بودم ، چند ضربه چاقو به پایش زده و پس از آن به سرعت از طریق همان راه ورودی به سرعت از ساختمان خارج شدم " . 

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با اعتراف صریح متم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت " . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار