عضو جبهه رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه تنها مقصر شکست احتمالی مذاکرات آمریکا خواهد بود، گفت: بی‌شک سفر روحانی به روسیه معطوف به موضوعات پیرامون مذاکرات بوده است.

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با نتیجه احتمالی مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای گروه 1+5 که در وین اتریش در جریان است، اظهار داشت: با توجه به خوی سلطه‌گری و سلطه‌طلبی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا نمی‌توان نتیجه‌ای جز شکست مذاکرات متصور بود.

وی در ادامه افزود: بر اساس تفکر آمریکاییها، ما باید همه آنچه که آن‌ها می‌خواهند را برآورده کنیم تا مقدمه‌ای برای گام‌های بعدیشان باشد که این موضوع قطعا در تعارض با منافع ملی ما است.

زاکانی تصریح کرد: در صورت ایستادگی ما بر سر منافع ملی و رعایت خطوط قرمز و قانون، خوی زیاده‌طلبی آمریکا نخواهد گذاشت که مذاکرات به نتیجه برسد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند که ما با مذاکرات مخالفتی نداریم اما خوش بین نیستیم، افزود: این اندیشه، دقت نظر ایشان را با شرایط به وجود آمده امروز ثابت می‌کند.

وی اظهار داشت: طی چند روز اخیر و پس از رایزنی های ماه‌های گذشته، آمریکا به یکباره زیاده‌خواهی‌های خودش را آغاز کرده است، باید گفت که فقط با دست برداشتن آمریکایی ها از این  زیاده‌خواهی‌ها شاید مذاکرات به نتیجه برسد.

زاکانی با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه و بیان اینکه این سفر می‌تواند نسبتی با مذاکرات داشته باشد، ادامه داد: مذاکرات موضوع مهمی در سطح جهان است که بی‌شک سفر رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس بریکس معطوف به مذاکرات و صحبت‌هایی پیرامون مذاکرات بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار