دبیر اجرایی اعتکاف رمضان کاشان از برگزاری نخستین اعتکاف رمضانیه با عنوان «باید چراغ شوی...» ویژه جوانان و نخبگان در روزهای 26 تا 28 ماه مبارک رمضان در دارالمومنین کاشان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مهدی شریف، با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: این آیین معنوی به همت هیئت امنای مسجد شهدای کربلا و هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان ویژه جوانان و نخبگان با عنوان «باید چراغ شوی...» در مسجد شهدای کربلا ویژه برادران و مسجد الحسین(ع) ویژه خواهران برگزار می شود.

وی، توجه قشر جوان به روایات و سیره معصومین که اصل اعتکاف در ماه رمضان است را تاکید کرد و افزود: روایات متعددی از معصومین رسیده که برترین زمان اعتکاف، دهه آخر ماه مبارک رمضان است و سیره ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی همچون آیات عظام امام خمینی(ره)، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی و بهجت نیز بر همین اساس بوده است. 


به گفته وی، مناجات خوانی، ختم قرآن، قرائت ادعیه، برگزاری گفتمان های دینی و کارگاه های بصیرتی، مراسم احیای شب 27 رمضان،سخنرانی خطبای برجسته همچون استاد عابدینی از ملازمان مرحوم آیت الله بهجت و استاد اخلاق دانشگاه، استاد غزلاوی، استاد دنیادیده رییس سیره تفحص شهدای قم، مشاوران سطح عالی کشور و راویان نامی دفاع مقدس از جمله برنامه های نخستین اعتکاف رمضانیه در کاشان است.

مسئول فرهنگی هیئت امنای مسجد شهدای کربلا در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان تصریح کرد: ثبت نام از علاقه مندان به دو روش حضوری با مراجعه حضوری به مسجد شهدای کربلا واقع در بلوار امام رضا خیابان پاسگاه و غیر حضوری تا ساعت 23 روز یک شنبه 21 تیرماه از طریق سامانه www.kashansabt.ir است.

شریف اظهار داشت: مراکز ثبت نام «بهشت کتاب» واقع در خیابان شهید بهشتی روبروی مسجد شامخی، «مرکز خدمات اینترنتی ایلیا» واقع در چهارراه آیت الله کاشانی خیابان بهشتی و «مرکز خدمات کامپیوتری راهبر رایانه» خیابان 22 بهمن کوچه توحید 25 تا ساعت 15 روز 21 تیرماه پذیرای ثبت نام حضوری علاقه مندان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ایده برگزاری اعتکاف رمضان با توجه به اعتکاف ماه رجب که هر سال با حضور قشر منتخب نخبه و تحصیل کرده کاشان در این مسجد برگزار می شد گفت:ا امسال به دلیل تقارن این ایام با روزهای امتحان دانشجویان این مراسم لغو شد و تدبیر حضور جوانان برای شرکت در این مراسم اندیشیده شد. 


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.