محیط بانان و مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست استان قم به همراه دیگر گروه‌های امدادی بعد از شش ساعت تلاش بی وقفه موفق به مهار آتش سوزی در منطقه ی پلنگ دره شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم:منطقه حفاظت شده پلنگ دره استان قم بعدازظهر یکشنبه در حوالی پاسگاه محیط بانی سمندری این منطقه شاهد آتش سوزی گسترده ای بود که توسط محیط بانان و مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست استان به همراه دیگر گروه‌های امدادی مهار شد.

سید رحمان دانیالی مدیراداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، علت وقوع این حادثه و گسترش سریع آن را وزش باد به سمت منطقه دانست و اعلام کرد:از آغاز عملیات مهار آتش سوزی، موضوع به ادارات کل مدیریت بحران، منابع طبیعی، هلال احمر، فرمانداری، بخشداری سلفچگان و سازمان‌های مردم نهاد اطلاع‌رسانی و برای مهار حریق از جبهه‌های مختلف و جلوگیری از گسترش آن، درخواست اعزام گروه‌های امدادی شد.

وی افزود:گروه‌های مردمی و بومی
منطقه و همچنین اعضای تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی در عملیات مهار آتش سوزی نقش به سزایی داشتند.

دانیالی با اشاره به
کمبود امکانات برای آمادگی هرچه بیشتر و مقابله با وقوع آتش سوزی‌ها و حوادث غیرمترقبه احتمالی در مناطق زیرپوشش، حمایت مسئولین را جهت افزایش اعتبارات و تجهیزات خواستار شد.

لازم به ذکر است:   حال عمومی یکی از محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم  که در این حادثه دچار مسمومیت تنفسی شده و بلافاصله با اورژانس هوایی به بیمارستان شهید بهشتی(ره) منتقل شد خوب است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: قم ، حریق ، پلنگ دره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.