یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: دیپلماسی نرم و شفاف تیم مذاکره کننده ایرانی موجب شد که ایران به مناقشه 12 ساله با کشورهای 1+5 پایان دهد.

 "حسن هانی‌ زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با عملکرد تیم مذاکره کننده کشورمان در مقابل کشورهای گروه 1+5 گفت: اصرار  دیپلمات‌های ایرانی در جلوگیری از شکستن خطوط قرمز و دفاع از حق ایران برای چرخه غنی‌سازی و فناوری هسته‌‌ای یکی از مهم ترین علت‌های پیروزی کشورمان بود.

این کارشناس ادامه داد: دیپلمات‌های ایرانی طی 23 ماه گذشته با پایبندی به خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب و بهره گیری از دیپلماسی قوی، طرف‌های مذاکره کننده را وادار به تسلیم در برابر حق مسلم  ایران در داشتن فناوری هسته‌ای کردند.

وی اظهار داشت: دیپلماسی نرم و  و شفاف تیم مذاکره کننده ایرانی موجب شد که ایران به یک مناقشه  12 ساله لفظی و سیاسی با کشورهای 1+5 پایان دهد.

 هانی زاده افزود: با امضای تواقفنامه نهایی جو روانی آرامی بر جامعه حاکم خواهد شد و فضای دلپذیری از تعامل میان ایران و کشورهای اروپایی به وجود خواهد آمد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: هرچند کشور‌های اروپایی نگاه هژمونی خودشان را نسبت به کشورمان همیشه دارند اما این پیروزی سیاسی می‌تواند راهگشای همکاری متقابل اقتصادی ایران و غرب تلقی شود.
 
وی تصریح کرد: نقش بی ‌بدیل رهبری در اداره و دادن رهنمود‌های لازم به تیم مذاکره کننده کاملا کلیدی بود و ایشان با  رهنمود‌ها و ترسیم خطوط قرمز موجب شدند که حق ایران برای داشتن فناوری هسته‌ ای حفظ شود.

هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: برای ملت ایران مسائل نظامی و نیرو های مسلح اموری مقدس و حساس  است و باید در هر توافقنامه‌ای این حساسیت‌ها در نظر گرفته شود چرا که  مسئله بازدید از تأسیسات نظامی یک خط قرمز است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار