نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، میزان زکات فطریه به ازای هر نفر در این استان را 60 هزار ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با بیان اینکه پرداخت زکات فطریه بر تمام کسانی که قبل از غروب شب عید فطر، بالغ، عاقل و غنی باشند واجب است، گفت: فطریه بر اساس قوت غالب یعنی چیزی که مردم محل بیشتر از آن تغذیه می کنند برای سرپرست خانواده و کسانی که نان خور او هستند پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: سرپرست خانواده باید به ازای هر نفر به اندازه یک صاع معادل تقریباً سه کیلوگرم گندم، جو، برنج و مانند اینها را به مستحق بدهد و اگر مبلغ آن را نیز بپردازد، کافی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اعلام کرد: بر این اساس، میزان زکات فطریه به ازای هر نفر در این استان 60 هزار ریال معادل سه کیلوگرم گندم می باشد.

حجت الاسلام نکونام در مورد مهلت پرداخت زکات فطریه هم یادآور شد: زکات فطره بهتر است تا قبل از برگزاری نماز عید سعید فطر پرداخت و یا کنار گذاشته شود و الا در اولین فرصت پرداخت گردد.

گفتنی است امسال نماز عید سعید فطر هم همزمان با سراسر کشور در تمام نقاط شهری و روستایی و همچنین بقاع متبرکه امامزادگان (ع) در استان چهارمحال و بختیاری اقامه می شود.

نماز عید سعید فطر در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری هم از ساعت 7 صبح روز عید به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر اقامه خواهد شد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.