معاون طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: فاز اولیه طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی تکمیل شده است و منتظر تایید نهایی هستیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهندس امین جلیلوندنژاد، معاون طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی با هدف یکپارچه کردن آموزش های حوزه زیست فناوری برای دانش آموزان طراحی شده است که در این طرح همه نهادهایی که در بحث آموزش زیست فناوری فعالیت می کنند در این یکپارچه سازی سهیم خواهند بود.

وی افزود: ستاد توسعه زیست فناوری، سازمان آموزش و پرورش، صدا و سیما و ناشران از مجموعه هایی هستند که در آموزش زیست فناوری به دانش آموزان نقش ایفا می کنند که باید با یکپارچه سازی آموزش ها، مانع از ایجاد آموزش های مختلف با سبک های مختلف به دانش آموزان شویم.

معاون طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به اینکه یکپارچه کردن آموزش های حوزه زیست فناوری برای دانش آموزان بسیار ضروری است، تصریح کرد: در این طرح قصد داریم بخش خصوصی را ترغیب به ورود به حوزه آموزش و ترویج مباحث زیست فناوری کنیم که برای این کار 4 فاز تعریف کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: در فاز اول به شناخت و تحلیل وضع موجود و تبیین ارکان جهت دار آموزش و ترویج زیست فناوری در کشور اقدام کردیم که این فاز به صورت کامل طراحی و تکمیل شده است و منتظر تایید نهایی آن هستیم.

به گفته جلیلوندنژاد، در این فاز به آسیب شناسی ترویج و آموزش زیست فناوری در دنیا نیز پرداختیم تا هم شرایط دیگر کشورها را بررسی کنیم و هم وضعیت ایران را مورد ارزیابی قرار دهیم تا میزان فاصله خود را با دنیا بدانیم.

معاون طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی همچنین بیان کرد: طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی ابتدا به شکلی محدود اجرایی می شود و در صورت داشتن نتایج مثبت به صورت جامع در کشور به اجرا در خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: در اروپا و امریکا بحث آموزش زیست فناوری به دانش آموزان بسیار پیشرفته است و ایران برای رسیدن به این مرحله راه طولانی در پیش دارد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار