دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی:

تجاری کردن حوزه فرهنگ و علوم انسانی از اولویت‌های اصلی کشور‌های توسعه یافته است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: چگونگی تجاری کردن حوزه فرهنگ و علوم انسانی از اولویت‌های اصلی کشورهای توسعه یافته است که باید همگام با کشورهای توسعه یافته گام بر دارد.

سید‌محمد‌حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هوست‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو باخبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: چگونگی تجاری کردن حوزه فرهنگ و علوم انسانی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کشورهای توسعه یافته است و طبیعی است اگر کشور ما نیز از چنین فرصتی استفاده کند می‌تواند همگام با کشورهای توسعه یافته گام بر دارد.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: تجاری‌سازی و اقتصاد حوزه فرهنگ و علوم انسانی از اولویت‌هایی است که معاونت علمی و فناوری و به طور جدی آن را پیگیری خواهد کرد.

سجادی‌نیری در خصوص اولویت‌ها و راهبرد نقشه جامع علمی کشور تأکید کرد: متناسب حوزه‌های فناوری راهبردی ستاد‌های توسعه فناوری شکل گرفتند و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز از این ستاد‌هاست که نقشه جامع علمی کشور به طور مستقیم به آن اشاره کرده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی تصریح کرد: با وجود مشخص شدن مأموریت‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هوست‌ساز نشست شورای ستاد با حضور فعالین حوزه‌های دانشگاه و نهادهای فرهنگی تشکیل خواهد شد.

وی تأکید کرد: تجاری شدن دستاورد‌های حوزه فرهنگ و علوم انسانی اهمیت بالایی در پیشرفت کشورها دارد و باید بیش از پیش محور‌های جدید و راهبردی حوزه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز را مورد بررسی قرار دهیم.

سجادی نیری بیان کرد: اگر می خواهیم در مسیر توسعه و حرکت رو به جلو همگام با کشورهای توسعه یافته حرکت کنیم باید تجاری‌سازی حوزه علوم انسانی و فرهنگ را مورد توجه قرار بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار