نام آوران می‌توانند مد ایرانی اسلامی را در سطح جهان اشاعه دهند.

افسر افشار جامعه شناس در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به چگونگی اشاعه مد ایرانی اسلامی در سطح جهان اظهار کرد: مد ایرانی اسلامی را می‌توان از طریق نام آوران به عنوان سمبل و با سرمایه گذاری مناسب در سطح جهان مطرح کرد و با دادن آزادی عمل به آنها می‌توان نوع پوشش، خوابیدن و شیوه زندگی‌شان را جهانی کرد.

وی با اشاره به اهمیت مد گفت: مد در سبک زندگی مردم، نوع لباس، حرف زدن و رفتار و حتی در سبک معماری داخلی و خارجی، نحوه خرید و موسیقی دارای اهمیت است تا جایی که جوانان سعی در تبعیت از ا ین رو یه دارند.

این جامعه شناس اضافه کرد: سرمایه گذاران بین ‌المللی، مدگرایی را برای فروش بیشتر کالای خود به مردم القا  می‌کنند حتی کار به جایی می‌رسد که از آن استفاده نکنند عقب مانده لقب می‌گیرند.

وی در خصوص جنبه‌های مثبت مد گرایی بیان کرد: مدگرایی باعث می‌شود که مردم از یک نواختی خارج شده و با تنوع  سرگرم شوند.

افشار در خصوص جنبه‌های منفی مد گرایی اظهار کرد: زمانی که مردماز قدرت تفکر خود استفاده نکنند و به دیگران اجازه تصمیم گیری دهند، در واقع اختیار خود را به دیگران می‌سپارند و تا حد امکان در انتخاب مد با دقت بیشتری عمل کنند.
وی در خصوص چگونگی جلوگیری از مد گرایی عربی و استفاده از فرهنگ ملی به جای آن گفت: رسانه‌های جمعی حد و مرز ندارند و نمی‌توان این انتظار را داشت که در برابر اشاعه مدگرایی غربی ایستادگی کرد و تنها راه آن آگاهی دادن و نشان دادن هویت ملی است.

این جامعه شناس در خصوص آسیب‌های مدگرایی غربی گفت: دور شدن از فرهنگ دینی و ملی و غرب زدگی از آفت‌های مدگرایی غربی است و این امر نیز باعث روی آوردن به مصرف گرایی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار