رئیس جمهور روسیه دستور داد بودجه لازم برای تشکیل نیروی ذخیره جدید از محل بودجه کنونی وزارت دفاع تامین شود.

پوتین دستور تشکیل یک نیروی نظامی ذخیره جدید را صادر کرد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از زویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت آمادگی آموزشی و نظامی در بحبوحه تنش‌های بین المللی با غرب برسر اوکراین دستور تشکیل یک نیروی نظامی ذخیره جدید را صادر کرده است.

تشکیل این نیروی ذخیره جدید سال ها مورد بحث بوده است و پوتین نخستین بار سال 2012 اندکی پس از انتخاب دوباره وی به سمت ریاست جمهوری، دستور تشکیل آن را صادر کرده بود. این نیروی ذخیره جدید جدای از نیروهای ذخیره فعلی ارتش روسیه است زیرا به پرسنل پاره وقت حقوق ماهانه پرداخت می شود و به طور پیوسته باید آموزش ببینند. روسیه پیشتر چند میلیون نیروی ذخیره داشته است اما آنها آموزش چندانی نمی بینند و اغلب در صورتی که فرا خوانده شوند از آنها استفاده می شود.

مقامات وزارت دفاع روسیه پیشتر گفته بودند تشکیل این نیروی ذخیره جدید با پنج هزار نیرو آغاز می شود که در مقایسه با نیروی در حال خدمت 750 هزار نفری این کشور بسیار ناچیز است. رسانه های روسی اعلام کردند تشکیل این نیروی ذخیره جدید به علت کمبود بودجه به تاخیر افتاده بود. پوتین در حکم خود درخصوص تشکیل این نیرو به دولت دستور داد بودجه لازم برای تشکیل چنین نیرویی را از محل بودجه کنونی وزارت دفاع تامین کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار