قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای اجتماعی ، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت از برگزاری همایش ملی "سازمان های مردم نهاد سلامت" در روز پنجشنبه اول مرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا‌؛ دکتر سید محمد هادی ایازی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص زمان برگزاری و اهداف همایش گفت: این همایش یک روزه توسط حوزه مشارکت های اجتماعی، سمن ها و خیریه های سلامت وزارت بهداشت پنجشنبه یکم مرداد ماه جاری در برج میلاد برگزار می شود و ویژه سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت است.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به شعار این همایش" مبنی بر سلامت برای مردم، مردم برای سلامت " افزود: از آنجا که بند 11 سیاست های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بر افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری، توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تامین حفظ و ارتقاء سلامت با استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه ای کشور تحت نظارت وزارت بهداشت، تاکید کرده است، تصمیم گرفتیم با برگزاری این همایش بستر های لازم را برای تسهیل مشارکت مردم در این مسیر فراهم کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عزم و برنامه ريزي دولت و مشارکت سازمان های غیر دولتی ((NGOها مي‌تواند به افزايش مسئوليت اجتماعي و انگيزش براي ياري دادن به محرومان منجر شود.

دکتر ایازی در خصوص مهمترین اهداف برگزاری این همایش گفت: ایجاد بستر مناسب برای افزایش نقش مردم در مدیریت عرصه سلامت، ارائه راهکارهای علمی و قانونی به‌ منظور کاهش تصدی گری دولت، ارتباط با فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر و گروه های مرجع به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های آن‌ها در جهت ارتقاء سطح سلامت مردم ، در طرح‌های ملي و محلی مهمترین اهداف برگزاری این همایش به شمارمی روند.

قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد: تحقيقات انجام شده در کشور ما نیز حاكي از آن است که بیش از 500 سازمان مردم نهاد (سمن) ثبت شده به‌صورت تجربي در حيطه سلامت و بيماري‌ها فعال هستند و کمابیش بر نيازهاي گروه هدف خود آگاهي دارند اما اگر این حرکت با نگاهی علمي همراه شود و نيازسنجي های لازم در این حوزه صورت بگيرد، حجم عظيمي از اطلاعات براي تحقق سلامت پایدار در حوزه عمومي توليد خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار