وزیر بهداشت با بیان اینکه تحریم‌ها باعث شد تا واردات دارو با کاهش 30 درصدی رو برو شود، گفت: در خصوص واردات سموم مرکبات نیز مشکلات زیادی داشتیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان وزیر بهداشت در همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد که با حضور مقامات ارشد کشوری و عالی‌ترین مقام بهداشت جهانی امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این مقامات عنوان کرد: با توجه به اقتصاد مقاومتی در زمان تحریم‌ها توانستیم واردات دارو را تا 30 درصد کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در زمان تحریم‌ها با اینکه ادعا می‌کردند دارو و تجهیزات پزشکی جزو تحریم‌ها نیست، در حوزه سلامت و غذا سختی‌های زیادی به مردم تحمیل شد و این ادعا دروغ بود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با مخاطب قرار دادن صالحی‌، ظریف و تیم مذاکره کننده اظهار کرد: زمان تحریم‌ها در خصوص واردات سموم مرکبات دچار مشکل بودیم که امیدواریم با کمک‌های شما برطرف شود همچنین مجبور بودیم به دلیل احتیاجات و نیاز مردم نازل‌ترین مواد را وارد کنیم.

وی افزود: با وجود مشکلات افتخار می‌کنیم که 96 درصد از نیاز دارو در داخل کشور توسط تولیدات داخلی برطرف می‌شود.

دکتر هاشمی بیان کرد: تا کنون 600 سند در حوزه سلامت به ثبت رسیده است که صد تای آنها ملی بوده است. 500 سند نیز مربوط به بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های روانی، صعب‌العلاج، بیماری‌های خاص و... بوده است. ثبت هر سند و اجرای آن نیازمند زمان زیادی است، من شخصا برای احداث یک سازمان مردم نهاد پنج سال وقت گذاشته‌ام.

وی ضمن لزوم مغتنم شمردن فرصت‌های پیش رو اذعان کرد: ادعا نداریم که کارها تماما به درستی انجام شده اما معتقدیم که نگاه‌ها را تغییر داده‌ایم، پیش از این در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصور بر این بود که در حوزه سلامت فقط دولت باید تصدی‌گری کند اما اکنون موضوع عوض شده است.

وزیر بهداشت گفت: حضور مردم در تمام حوزه‌ها تعیین‌کننده است بخصوص در حوزه سلامت که عمدتا از مسیر فرهنگ‌سازی میسر خواهد شد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.