مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت : این سیستم به دلیل اجرای آسان و کم هزینه بودن و نیز نیاز کم نیروی انسانی و برق دارای مزایای بسیاری است و به همین دلیل قابلیت رشد سریع را دارا بوده و از منابع آبی مستعد استان می‌توان به سد حسنلو، شهدای سلماس، شهید قنبری و دریاچه پشت سد ارس اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ محمد شیرولیلو به اقدامات انجام شده در راستای پرورش ماهی در قفس در استان اشاره کرد و افزود: پرورش ماهی در قفس از سه سال قبل در استان شروع شده و با توجه به نوپا بودن این صنعت فعلا حرکت آن کند بوده ولی با تمهیدات انجام گرفته از قبیل ارائه تسهیلات بانکی و خدمات کارشناسی امید است سرعت رشد آن در کوتاه‌مدت زیاد شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی یادآور شد: دو گروه ماهی سردآبی قزل‌آلا و گرمابی شامل کپور، فیتوفاک، آمور و بیگ هد و ماهیان زینتی در آذربایجان غربی پرورش داده می‌شوند.

وی گفت: غذا، بچه ماهی و کود شیمیایی عمدتا از داخل استان تهیه می‌شود و در صورت نیاز در داخل کشور کل مواد اولیه مورد نیاز آبزی‌پروری قابل تامین است ضمنا غذای غذای ماهی توسط شرکت‌های متعددی در داخل کشور تولید می‌شود و پرورش‌دهندگان مجازند از هر کارخانه‌ای که رضایت داشته باشند تهیه و خرید کنند.

شیرولیلو خاطرنشان کرد: صنایع متعددی به طور مستقیم و غیرمستقیم در زمینه شیلات فعالیت دارند از جمله عمل‌آوری، بسته‌بندی ماهی، شاه میگو، تولید خوراک آبزیان، تولید لوازم و ادوات پرورش، صید و حمل و نقل و پیش‌بینی می‌شود طی برنامه پنج ساله صنایع اختصاصی شیلات در استان مطابق نیاز توسعه یابد.

مدیر شیلات و آبزیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تعداد 50 فقره انواع موافقت‌نامه صادر شود، ادامه داد: برای این کار بازدیدهای کارشناسی و کمیسیون‌های صدور پروانه به طور مرتب و مستمر فعالیت می‌کند. 


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.